Tema: Re: Kreivio tinklaraštis
Autorius: Doc
Data: 2010-08-28 15:32:07
Subjektyvu yra tai, kas priklauso nuo subjekto ir subjektyvūs teiginiai neturi tiesos vertės (truth value). Pvz. teiginys "šokoladiniai ledai yra skaniausi" neturi tiesos vertės, kadangi skanumas yra subjektyvu.

Objektyvu yra tai, kas nepriklauso nuo subjekto. Pvz. teiginys "kūnai traukia vieni kitus jėga, kuri vadinama gravitacija" yra objektyvus, kadangi jį galima palyginti su realybe ir išsiaiškinti ar jis teisingas, ar ne. Tai, kad teiginį apie gravitaciją tikrina subjektai, ir tai, kad subjektai gali klysti ir kartais klysta, nepadaro jo subjektyvaus, kadangi gravitacija egzistuoja arba ne nepriklausomai nuo subjektų.

Apskritai, bandymas įtikinti oponentą, kad teiginys "objektyvios tiesos nėra" yra tiesa, yra tas pats, kas bandyti oponentą įtikinti kad laiškai niekada nenukeliauja sėkmingai nusiunčiant jam laišką, t.y. abiem atvejais teiginio turinys prieštarauja jo formai (http://en.wikipedia.org/wiki/Performative_contradiction arba plačiau ir su daugiau pavyzdžių http://theemptiness.info/2010/08/shades-of-grey-are-empty/). Jei manai, kad tiesa yra subjektyvi, tada bet kokia diskusija, t.y. bandymas rasti tiesą, su tavimi yra beprasmė (tau patinka vaniliniai ledai, man braškiniai - galim pasidalinti savo pomėgiais, bet apie ką diskutuoti?).

--
Doc