Tema: Re: Kreivio tinklaraštis
Autorius: Alvidon
Data: 2010-08-26 21:28:45
Ir kas yra ta tiesa ? Dievo žodis ? ;)
Gamtos moksluose viskas paprasta (tiksliau jau senokai atidirbta
efektyvi technologija ir nusistovėjusi terminija): yra realybė ir esame
mes, toj realybėj bandantys susivokti. Kuriami modeliai (na kad ir
minėti du šviesos modeliai), tų modelių pagrįstumas/"teisingumas"
tikrinamas koreliacija su realybe. Realybės jokiam gamtamoksliui
mešaus galvon vadint "tiesa". Tai ir ta "tiesa" lieka kaip ir už terminijos
ribų, šiaip tokis madingas žodelytis pašaliniams (tipo žiurnaliūgoms ;)).
Visokiose sociologijose bei politikose "tiesa" iš vis jau nebeaišku kas.

Pažinimas nėra tiesiogei susijęs su tiesa. Pažinimas - tai modelių kūrimas.
Tiesa - tai etikos terminas, ypač religijos (ir politpropagandos klyksmas).

Virtuviniam kalbėjime tiesa - "ne melas", bet tai visai nepritaikoma
aukščiau aptartose sferose.