Tema: Re: tai kas tas hdr?
Autorius: Icetom
Data: 2017-12-18 14:54:01
Pamirštamas esminis momentas kalbant apie turinį - spalvų aprėptis. Su dabar
esančiomis technologijomis HDR turinio spalvų aprėptis yra pusiaukelėje tarp
709 ir 2020 standartų, t.y. taip vadinama kinoteatrinė spalvų aprėptis
DCI-P3
https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/79e57f6fe924f808dbfd22f37288fff9_0.jpg
Šaltinis:
https://www.avforums.com/article/what-is-wide-colour-gamut-wcg.12811

Kitas momentas. Turinio maksimalaus šviesumo lubos yra 100 cd/m2 SDR turinio
atveju, o HDR turinio atveju iki 10000 cd/m2. Kiek užmačiau, tai didžiojoje
dalyje HDR turinio užkoduojama panaudojant iki 1000 cd/m2

Trečias svarbus momentas: 10 bitų - šešėlių, spalvų perėjimo tikslumas
detalumas.

Net nekalbu apie tokių parametrų įkalimus į standartus kaip galimybė
panaudoti 4:2:2 spalvų formatą ar padaryti UHD turinį su 50/60p

"Lawrence Jamieson"  parašė naujienų

2017-12-16 17:40, albinas rašė:
> Kaip zmoniskai paaiskintumet tarkim pensininkui ? Skaiciau kelis
>  straipsnius ir nesupratau. Isplaukes kazkoks terminas.

Nei trupučio neisplaukęs.

> Kaip man susiprato: kad tai marketinginis terminas, sakantis, kad

Blogai susiprato. Tai pažįstama tokia sąvoka kaip dinaminis diapazonas?
Jei ne - pasigoogling. O HDR esmė yra ta, kad standartiniame dinaminiame
diapazone standartais yra nustatyta kokia turi būti tamsiausios vietos
šviesumas (X) ir koks turi būti šviesiausios vietos šviesumas (Y). Ir
tada visas vaizdas kišamas būtent į ta diapazoną. HDR šviesiausios
vietos šviesumas gali būti kelis kartus didesnis, nei SDR atveju, tad
gaunamas kelis kartus didesnis dinaminis diapazonas ir TV žymiai
realistiškiau atvaizduoja labai šviesias vietas.

Pvz. SDR atveju viename kadre esantis baltas popieriaus lapas ir deganti
lempa būna vienodo šviesumo, tai HDR atveju ta lempa, kaip ir realiame
gyvenime bus žymiai šviesesnė.

Arba dar vienas pavyzdys. Aš kaip daug žiūrintis futbolą, gana dažnai
matau tokia situaciją, kai dalis aikštės yra apšviesta saulės, o dalis
yra šešėlyje. SDR atveju arba vaizdas patamsinamas, šviesi dalis tampa
tamsesnė, nei realybėje, tamsi dalis tampa tamsesnė nei realybėje,,
šviesioje dalyje viskas matosi gerai, tamsią dalį labai sunku įžiūrėti.
Kai rodomas veiksmas tamsioje dalyje, vaizdas pašviesinamas, tamsi dalis
rodomas daugmaž taip pat kaip realybėj, bet šviesi dalis tada užšviesėja
tiek, kad SDR šviesumo nebeuztenka ir daugelis detalių šviesioje dalyje
susilieja į baltus plėmus. HDR atveju nereikėtų išsidirbinėti su
šviesinimu/tamsinimu, nes viskas galėtų būti rodoma daugmaž taip, kaip yra.

> Ir kiek tai susije su softu ir kiek su HW?

Reikia atitinkamo hardware, softwave ir HDR medziagos.