Tema: Re: plazmą vėl uždraus
Autorius: Bronco
Data: 2014-11-22 03:26:23
On 2014-11-21 19:05, monaxas wrote:
> Dar sykį atsiprašau, kad suabsoliutinau savo patirtį. Nu ir vėl ant tavęs. Kažkaip žvaigždės mus suveda.
> Turiu niekingą espresso automatą. Negeriu espresso čierkom, tojest po 25 gramus, kaip kad tu.
> Dar sykį atsiprašau, nuoširdžiai.

Siūlau, pradėt nuo to, jog abu atsisakom sarkazmo, kas labai padėtų
tolimesnei diskusijai. Deal?

> Gal mane suklaidino mano siauras požiūris, kad jei diskutuojam apie čainiko pripilyma tik reikiamam kiekiui, tai ir kavos automatai, tai tokie buitiniai, be 40x boilerių...

Tavęs niekas nesuklaidino, tu tiesiog to nežinojai ir negalėjai žinot,
nes espresso ruošimas yra vienas technologiškiausių ir griežtai
reglamentuotų vienos iš kavos rūšių ruošimo procesų, kurį, pvz.
Italijoje, prižiūri net specialus institutas.

> Čia be najiezdų: tai tikrai yra buitinių espresso aparatų su boileriu 40x talpos?

Buitinių su tiek, ko gero, nėra. Aišku aš negaliu to garantuoti šimtu
procentu, gal kas nors gamina ir tokius dyyydelėms italų šeimoms :D Bet
40x tikrai jau yra pramoninių aparatų (kavinėms, barams, restoranams)
eilės dydis.

> Reziumavimui apie espresso: tikrai nesidarau espresso  mažiau nei 80ml. Bandžiau, bet tai ne man. Koncentruotą galiu tik etilo alkoholį gert.

Atsižvelgiant į espresso ruošimo reikalavimus, kurie, kaip jau minėjau,
yra labai griežti, tai ką tu geri net nėra espresso! Norint pasigaminti
tikrą espresso reikia nepigios įrangos ir įgūdžių. O iš to galima daryti
išvadą, jog yra tikrai nemaža tikimybė, jog tu niekad tikro espresso net
neragavai, kas savo ruožtu leidžia daryti prielaidą, jog net negali
žinoti, patinka jis tau ar ne.

Rekomenduočiau paragaut. Tik, deja, negaliu konkrečiai paminėti kavinių
ar restoranų Lietuvoje, kuriuose ruošiamas teisingas espresso. Jei
keliautum po Italiją, tai rastum labai lengvai, nes ten beveik
kiekvienas baras ar restoranas turi Italijos Nacionalinio Espresso
instituto sertifikatus.

O dėl "koncentruotumo" galiu spėti, jog tai kas tau gavosi, tikrai buvo
koncentruotas kavos tirpalas, dėl to tu jo ir negalėjai gert. Žinok,
tikrą espresso žmonės, kurie net negėrė iki tol kavos be cukraus,
išgeria be cukraus ir paprašo dar :) Taip, pirmą sykį gal atrodo, jog
geri kažką labai tiršto ir koncentruoto, bet užtat kokia puta, koks
kvapas ir koks malonus skonis lieka ant gomurio :) Ir, tarp kitko,
espresso nėra jau čia kažkas tokio išskirtinai "koncentruoto", yra dar
toks gėrimas, kaip ristretto ;)