Tema: Re: Zemaiciu: kalba ar tarme?
Autorius: Vytautas
Data: 2009-04-28 15:20:55
Tai gal ir aukštaičių kalba? Ir dzūkų? Gal nepradėkim. Žinoma kai kas reliatyvu. Pavyzdžiui niekas nesiginčyja, kad Portugalų kalba tai kalba, o ne dialektas, bet čia ypač todėl, kad turi savo valstybę. Tuo tarpų Ispanijos ekstremadura regione irgi kalba taip, kad nelabai ką suprasi, tačiau tai tevadinama jų dialektu. Tai reliatyvus dalykas. Beje žemaičių "kalba" žemaičių "kalbai" nelygi. Tai kokia iš visų tarmių visgi yra kalba, o kur tik tarmės? Ką daryti su plotais, kuriuose kalbama tarpinine žemaičių-aukštaičių tarme? Juk nėra griežto pasiskirstymo tik sutartinės ribos, kad čia rytų žemaičių, o čia jau vakarų aukštaičių tarmė. Trumpai tariant žemaičių tik viena iš keleto lietuvių kalbos tarmių, tik va žemaičiai išdidūs ir nori, kad jų šaukštai ne šaukštais būtų vadinami, o žemaitšaukščiais. Jei jiems nuo to geriau, tai tikrai neprieštarauju : ).