Tema: Re: Wanted - idealist
Autorius: Patologinas
Data: 2009-02-11 21:55:53
I. Kantas imasi absoliuciai atsakingo ir didingo tikslo, (kaip beje, ir visa
jo kritine fundamentaliu metafizikos pagrindu ieskanti filosofija), butent -
suformuoti tokius morales metafizikos principus, kurie visiems laikams
issprestu idealizmo ir materializmo konflikta. Bene svarbiausia I. Kanto
dorovines metafizikos isvada yra kategorinio imperatyvo, kaip auksines
etikos taisykles formuluote, kuri gali buti eksplikuojama dvejopai. Pirmoji
bendro pobudzio formuluote randama veikale "Doroves metafizikos pagrindai":
"Elkis taip kad tavo elgesio maksima, kuria tu vadovaujiesi galetu tapti
visuotiniu desniu, priimtinu tau paciam" (I. Kantas, Doroves metafizikos
pagrindai, 1980). Cia svarbiausia pati poelgio verte. Kategorinis
imperatyvas reiskia, kad zmogus yra pajegus pats sau sudaryti moralines
taisykles ir tuo paciu pats save motyvuoti elgtis pagal savo nusistatytus
standartus.

Mano supratimu tai kazhkoks velnio ishmislas, igalinantis apkaltinti kita
zhmogu.