I. Kantas imasi absoliuciai atsakingo ir didingo tikslo, (kaip beje, ir visa jo kritine fundamentaliu metafizikos pagrindu ieskanti filosofija), butent - suformuoti tokius morales metafizikos principus, kurie visiems laikams issprestu idealizmo ir materializmo konflikta. Bene svarbiausia I. Kanto dorovines metafizikos isvada yra kategorinio imperatyvo, kaip auksines etikos taisykles formuluote, kuri gali buti eksplikuojama dvejopai. Pirmoji bendro pobudzio formuluote randama veikale "Doroves metafizikos pagrindai": "Elkis taip kad tavo elgesio maksima, kuria tu vadovaujiesi galetu tapti visuotiniu desniu, priimtinu tau paciam" (I. Kantas, Doroves metafizikos pagrindai, 1980). Cia svarbiausia pati poelgio verte. Kategorinis imperatyvas reiskia, kad zmogus yra pajegus pats sau sudaryti moralines taisykles ir tuo paciu pats save motyvuoti elgtis pagal savo nusistatytus standartus. Mano supratimu tai kazhkoks velnio ishmislas, igalinantis apkaltinti kita zhmogu. > platono neprisimenu, cia turejau momeniuj Kanto a priori > > "Patologinas" <Patologine@Neurofiziologija.lt> wrote in message > news:gmuf9b$nga$1@trimpas.omnitel.net... >> >> Pasiskaiciau truputi: >> Tikroves sudvejinimo metodologija salygojo racionalistini, aprioristini >> Platono gnoseologijos pobudi. Platonas skyre jutiminiu pagrindu >> susidarancias atsitiktines nuomones apie daiktus ir tikroves esmes >> (ideju) pazinima protu ir juos viena nuo kito atribojo. >> >> Galiu pertraktuoti: >> "Daiktai pasaulyje neturi aishkios paskirties". >> Fetishistu posakis :) >