Tema: Re: Mesa
Autorius: Ruta
Data: 2012-03-27 23:06:41
Tikrai niekada nebuvo tekę iš parduotuvės tokio ... hmmm ... ant ribos
pieno parsinešti?

O šiaip... nematei pieno kombinato iš vidaus... ;) Kai atveža tau visą
autovežį pieno, kuris tik tik va tuoj sugiž... Gerai, jei darbininkai
laiku į darbą atėję ir spės per pasterizatorių pravaryti ;)

Nu gal kiek sutirštinu spalvas, bet patikėk, mikrobiologinė žalio pieno
kokybė tai buvo labai labai nekokia, ypač vasarą. Ir ne tiek dėl
antibiotikų buvimo ar nebuvimo (realiai tai iš viso nebuvo tikrinama, ir
"ūkiškas metodas" įmesti į vakarinio melžimo bidoną keletą tablečių
penicilino, nes pienovežis tik rytą atvažiuos, o šaldytuvo nėra, buvo
pakankamai plačiai kaimiečių taikomas...) bet dėl tragiškos situacijos
su pieno atšaldymu. Čia ne "man pasakojo", čia "aš savo akim mačiau" :)

Taip, pieno ir grietinės būdavo visada, tik dar apie 1970 m. pienas
būdavo "normalus" - 3,2% ir "liesas" nepamenu, kiek, nes nepirkdavom,
bet daugiau 1 %; grietinė ir grietinėlė -TIK 30%. O jau apie 1980-5
"normalus" pasidarė 2,5%, pasirodė liesas 0,5% pienas, grietinės
riebumas smuktelėjo iki 20, pačiu paskutiniu metu ir iki 10% ir tikrai
"normalios" 30% grietinės gauti jau buvo sunku. Maždaug tuo metu
pradingo ir grietinėlė, ne visiškai, bet būdavo ne visada.

Sviestas irgi tyliai nuo 82 suliesėjo iki 70 procentų, tik "tepiojo
mišinio" nespėjo išrasti :) Bet sutinku, būti tai jo būdavo.