Tema: Re: Ddes Povilo kopustai
Autorius: Povilas
Data: 2009-11-21 14:56:22
As tai tikrai nieko spec. neburiau su kopustais ir pastebejau ,kad yra
pilnatis, tik tada kai juos pastaciau. Tiesa, sakant pats labai stebiuosi,
kad jie gavosi tokie traskus. Drysciau manyt, kad visgi veisle atliko savo
darba.
Labai senai nebuvau pats rauges kopustu, tai teko vis skambinet motinai ir
tikslinti kada ten juos nest is kambario i balkona ir kada badyt, kad iseitu
tos rugimo dujos is kopustu. Jau minejau, kad jie pas mane nelabai norejo
burbuliuot ir as tai sugretinu su tuom ,kad i juos prikroviau cili
pipiriuku, kurie neduoda laisvai rugti. O gal kaip tik jie ir sunaikina
kazkokais tai netesingas rugimo bakterijas, kurios minsktina kopustus ir
leidzia juose atsirasti gleivems? Daug perskaiciau rusisku straipsniu ir
forumu apie kopustu raugima, tai ne viename is ju radau , kad rugimo metu
gali isplisti 2 rusiu bakterijos : vienos is ju teisingai uzraugia kopustus,
okitos sudaro tas gleives. Bet netgi atsiradus toms gleivems, po kazkiek
laiko jos pranyksta.
Bent jau man buvo patarta kopustus iskart uzspausti, bet palikti kambario
temperaturoje iki tol kol prades kilt putos. Jos pas mane pradejo kilt, jei
tai galima vadnt kilimu, jau po paros. Tada nuemiau svarmeni, atidengiau
kopustus ir kocelu juos subadziau keliose vietose iki pat dugno. Taip per
diena as juos badziau bene 3-4 kart, o nakciai vel prislegiau.Sekanti ryta
vel badziau, o jau ta vakara isgrudau juos paslegtus i balkona, kur iki po
siol jie stovi.Zinovai asikina, kad butinai jie turi pilnai buti uzpilti
susidariusiu skysciu.
Manu, kad sekanti savaitgali arba dar kita reik pavaziuot iki Rudaminos
turgaus ir dar nusipirkti tu kopustu ir vel is naujo uzraugti.

P.S.Mano mama uzsisipyrusiai bande man irodyti, kad ir musu sodo kopustai
puikiausiai tiks raugimui ir griezciausiai atsisake imt is manes pirktus
kopustus. Ji pastate juos butent spalio 24 diena, kada visos bobutes ir
visokie Menulio kalendoriai rekomandavo tai daryti. Ka as galiu apie juos
pasakyt? Skonis ju - saldumo ir rugsties santykis juose yra puikus. Isvaizda
irgi labai gera, bet nezinia kodel jie kaip kokie celiulioziniai - kieti ,
bet sunkiai kremtasi. Vat ir zinok kaip ten yra ir kas cai kaltas : menulio
faze ar kopustu veisle?