Tema: Re: Paklido laike Trojos kario vėlė
Autorius: QQ
Data: 2010-06-20 11:14:48
On 2010.06.20 08:26, siGis wrote:

> Ar tai reikia suprasti kad jus pasisakote uz tai kad lietuviu kalbai
> reikia dar daugiau raidziu ir taisykliu, dar nauju zodziu sarasu su
> zodziais kurie netelpa i taisykles ir kuriu rasyba imanoma ti isiminti
> :). Juk tai kas uzrassoma dar gerokai skiriasi nuo to kaip yra kabama.
> Ir prikurti tokiu dar visa kruva galima.

Ne, aš pasisakau prieš kalbos bukinimą. Holivudiniai filmai, "greitos"
knygos, pigus kičas "meno" galerijose, greito maisto restoranai, viskam
yra savo vieta, bet tai taip paviršutiniška, kad manau praeis kaip atėję :)
Kad vaikai nesugeba išmokti keleto elementarių taisyklių, tai ne kalbos
problema. Tai auklėjimo problema. Paklausyk Lietuvos mokinių - "nu jau
geometrijos tai man gyvenime neprireiks", "kam man tas kirčiavimas",
"dar to betrūko, kad programuočiau" - pastangų reikia minimalių, bet ir
tą tingi. Nori greitai ir pigiai. Kebabo arba hamburgerio.

> Suaugusiam, issilavinusiam zmogui vis tik deretu skirti pacius
> bendriausius sisteminius dalykus nuo konkretybiu budingu siauroms
> zmoniu, teritoriju grupems. McDonaldas tai tik atskiras atvejas kuris
> galetu buti palygintas lietuvos mastuose nebent su kaimu grupeje
> nusistovejusia kalbejimo maniera.
> Manau kad McDonaldas gyvuos tiek kiek pats nores.

Būtent. Visada bus vietos ir visiškiems snobam, ir visiškiems cinikams.
Tai ne bėda. Ir lietuvių kalba ne bėda - svarbiausias taisykles išmokti
nesunku. Kasdienybėje reikia mažos dalelės. Visa kita lobynai kuriuos
reikia mylėt ir saugot. Ikrų kasdien juk nevalgai :)