Tema: Re: arbata: uzkniso ciainykas
Autorius: Laimis
Data: 2012-02-23 01:20:26
azartas rašė:

> Vadovėlis nebūtinas supratimui, kad kuo daugiau energijos perduosim
> vandeniui, tuo greičiau jis užvirs.

Teisybė, tam dar reikia nuovokos, kokią gi energiją (kiek daugiausia
jos) galime perduoti. Kai jau mokama (pagal vadovėlius) apskaičiuoti
kokios gi energijos reikia. Tai apskaičiuojam ir gaunam tuos pačius ~75
kW­ galios, kuria teoriškai galėtume užkaitinti vandenį per sekundę
(kažkas panašaus į instant boiling). Tiesa, abejoju, kad dėl tokių tenų
masės ir dydžio vanduo užvirs greičiau, nei per kokias 10-20 s (juos
apsemti net ir 400 ml vandens jau gali būti labai problematiška...).
Jei per 10 s — 8 kW. Daugoka (ant ribos), net kaip kaip buičiai su el.
virykle ir galimybe 200 ml vandens tuos tenus apsemti „per visą ilgį“.
Įvertinus ir tokių tenų masę, abejoju, kad vanduo užvirs greičiau, nei
per ~20 s. Štai pavyzdžiui kilogramas geležies (keramikos užpildo,
įvertinus svorį, specifinė šiluma panaši), „pamaitinus“ ją 8 kW, iki
120°C laipsnių užkaistų tik per ~5+ s. Koks kilovatinių tenų svoris
(šviečia man, kad bendros paskirties 4 kW tenas vargiai svers mažiau nei
1-2 kg)?

> O ilgis čia turi reikšmės kaip atiduodamas plotas - teno ilgis 1 metras,
> diametras tik 6,4mm. Veiks greičiau, nei tokio pačio galingumo 30
> centimetrų riebesnis tenas.

Kiek greičiau veiks yra visiškai nesvarbus, antraeilis dalykas, kai jau
suvoki, kad pageidaujamu greičiu neveiks niekas, nes tiesiog fiziškai
tai neįmanoma, nėra tokių sąlygų. Beje, kas čia per matas toks — metras.
Masę pamiršai ir nuo ilgio ji nedidėja...? Sekant tokia „logika“, 3 m
ilgio tenas turėtų užkaitinti dar greičiau?