Tema: Re: arbata: uzkniso ciainykas
Autorius: Laimis
Data: 2012-02-22 11:49:19
azartas rašė:
> termosas netinka, negi aš iš ryto turėsiu užsikaisti 2 litrus vandens ir
> paskui jau iš termoso užsipylinėti arbatą? Nei šis nei tas.

Tai negi iš ryto turėsiu nueiti į tualetą? Ar iki virtuvės, kur tas
vanduo būna? Negi reikės atsukti čiaupą?
Termosas yra pats pigiausias ir praktiškiausias sprendimas nepilinėti
vandens kaskart, kai nori užsikaisti arbatos ir nelaukti, kol jis užvirs.

> Antras variantas irgi netinka, nors įdomus dalykas.
> Reikalas tas, kad atsibodo ta rutina - nueiti pripilti vandens,
> užkaisti, tada jau nueiti užsipilti arbatą. O dar dažnas atvejis, kad
> užverda, ateini po pusvalandžio ir vėl turi iš naujo užvirti :)

> Tad ir norisi, kad atėjai, užsipylei karštu vandeniu ir eini toliau
> darbuotis.

Termosas.

Kita vertus, užvirinti ~200 ml vandens reikia ~21 Wh. T.y. ~75 kJ arba
75 kW·s.
Jei tamsta nusiteikęs palaukti kokias 20 s., tuomet ~3,75 kW · 20 s.
Labai panašus eco kettle variantas: kaitinimui iš vidinio rezervuaro
(niekur nereikia eiti ir pilti) prileidi tik tiek, kiek reikia puodeliui
ir su 2-3 kW galia užverdi vandenį per 20-30 s.
Boilerio variantas (kai vandens T palaikoma 80-90°C) veikiausiai gali
ne(nu)džiuginti sąnaudomis. Ypač dėl tų 5-6 arbatos puodelių per dieną.
Tuo labiau, kad kavai nelabai tinka.
Tai gal iš tikrųjų pagrindinė problema yra tinginystė ir kažkoks
įtartinas nekantrumas, lėkimas, jei nenustygstama, nėra laiko pasėdėti
ir palaukti vietoje tik minutę (klausimas kaip atsiranda laiko ir
kantrybės tą arbatą sriūbčiot...)?