Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: RaR
Data: 2013-04-17 12:50:32
> [...]
> padeda pinigėliams suktis (tiktai kaip pagrindinį faktorių to apačioje
> mini technologijas, o aš manau, kad daugiausia prisidėjo rezervinė
> sistema). Viskas man patinka. Aš tik atsakiau į tamstos klausimą. Nors
> iš tiesų, ne viskas patinka. Nepatinka, kad CB pagalba problemos
> konservuojamos ateičiai. Ir tai vyksta jau kurį laiką. Manau, kad bent
> jau kai kurie (visi žinome, kurie yra pirmieji kandidatai, kovojantys
> su vėjo malūnais) ilguoju laikotarpiu prisižais ir bus visiškai
> diskredituoti, galbūt net išformuoti. Ir aš visai nesupyksiu. Aukso

Vadinasi, piktiniesi rezervine bankininkyste, nežinodamas kas yra
rezervai. Rezervai - tai komercinių bankų privalomieji atidėjimai,
indėlio procentas, kurio jie negali perskolinti. Taip centriniai bankai
riboja vadinamąją "pinigų multiplikaciją", pinigų kiekį rinkoje mažina
riziką, kad bankas pritrūks grynųjų masiškai atsiimant indėlius. ES jis
ne nulis, o 1.

> Kokią infliaciją jie realiai iš tiesų stengiasi palaikyti, mes visi
> žinome. Bus proga įsitikinti per artimiausią penkmetį-dešimtmetį. O jų
> demagogijas pasilaikykit sau, ar kokiems nuolat nusvylantiems
> lengvatikiams.

Kam tos demagogijos - yra statistika. Beje, infliaciją skaičiuoja ne tik
valstybinės įstaigos, bet ir daugybė nepriklausomų institucijų, yra
visuotinai priimtos metodikos. Eurozonoje infliacija praeitais metais
buvo nuo 1,1% Graikijoje iki 3,6% Slovakijoje, vidurkis apie 2,5%, JAV
~2%, Lietuvoje 3,4%.

> Padarykit man paslaugą - necituokit tų elementarių vadovėlinių tiesų.
> Rezultatas yra vienodas - kertama per paklausą (perkamąją galią). Tik
> devalvacija/revalvacija yra labiau kontroliuojama. Truputį
> demagogiškai skamba - "ATIMA". Tai jei žmonės ilgą laiką gyvena ne
> pagal kišenę (ne iš uždirbtų pajamų, o iš dangaus krintančių lengvų
> pinigų  - kontrabandos, ES pašalpų, emigre pervedimų, paskolų), tai
> kaip gali kursas negrįžti į pradinį ekvilibriumo tašką? Kaip galima iš
> žmogaus atimti tai, ko jis niekada neturėjo, tik sapnavo, kad turi?

Iš kontrabandininko turėtų atimti kontrabandos metu, o kai iš ES pašalpą
ar emigrantų uždirbtus pinigus atima - tai čia atima tai, ko niekada
neturėjo? Keista logika. Jeigu iš vaiko atima litą - vadinasi atima tai
ką jis turėjo, nesvarbu ar jis jš pats laikraščius pardavinėdamas
uždirbo, ar jam tėvai davė, ar ant kelio rado.

> [...]
> seniai, nes abu rodikliai negali kilti amžinai), tokiu būdu ne tik vis
> nutolina uždirbtų produktyvumo vaisių išdalinimą, ne tik vietiniams
> palaiko dirbtinai aukštas kainas (per infliaciją, o atlyginimų kilimas
> visad atsilieka), bet ir galiausiai privedanti iki kolapso, kuomet
> viskas būna taip blogai, kad tie patys nabagai, kadaise sukandę dantis
> ir dirbę itin produktyviai, apskritai yra išmetami iš darbo
> (lengviausias kelias likviduoti pertekliniam įmonių inventoriui,
> įskaitant ir ilgainiui susidariusią perteklinę darbo jėgą).

Nieko nesupratau, ką čia norėjai pasakyti. Kažkokie vienas kitam
prieštaraujantys teiginiai: "dirbtinai palaiko paklausą ir produktyvumą
(!! tegu tik jį didina, jei moka!)", bet taip pat ir "nutolina uždirbtų
produktyvumo vaisių išdalinimą ... palaiko dirbtinai aukštas kainas (per
infliaciją, o atlyginimų kilimas visad atsilieka)" - čia dar ir naujas
žodis ekonomikoje - didina infliaciją neleisdama kilti atlyginimams!!

> [...]
> auga, nes skolinamasi mūsų bananų respublikoje nuolatos užsienio
> valiuta be jokių grąžinimo prošvaisčių, bet čia jau - lietuvių
> išminčių politika. Lietuva niekada nebuvo finansininkų kraštas, visais
> laikais bankai būdavo išvogti. Mums tik pedofilų ieškoti ir ekologinio
> pieno pasrėbti terūpi. Dar pasimušti tarp savų smagu (kas 100asis
> vyras - sėdėjęs kalėjime, kas tūkstantasis - už nužudymą). Toks
> agresyvių runkelių kraštas, jaunoji karta dar blogesnė (labiau
> išlepus) už senolius. Vat pasakyk: ar Tu bent sveikiniesi su

Taigi jau rašiau - niekas netrukdo ir ir eksportuoti, ir skolintis.
Skolinimuisi svarbiausia noras skolintis ir kad būtų kas skolina. Na,
padidinsime trumpam eksportą devalvavę. O kaip su žmonių gerbūviu ir
emigracija? Japonams gal ir galėtum devalvuoti - į kinijas ir filipinus
jie neišsilakstys ir dėl to kad bala skiria, ir dėl to kad juos ten
nelabai mėgsta, o svarbiausia - ir po devalvacijos jie vis tiek uždirbs
daugiau namuose. Be to pas juos didelė vidinė rinka ir jie nėra didesnės
rinkos dalis, todėl po devalvacijos kainos ir atlyginimai ne taip
greitai pakiltų į priešdevalvacinį lygį kitų valiutų atžvilgiu. Tokioje
nežymioje bendros rinkos dalyje kaip Lietuva ES pasiekti kažkokių
žymesnių efektų devalvacijos būdu mano manymu nerealu. Tik sujauktų
ekonomiką ir viskas.

> Tas "liquidity trap" dar turi kitą pavadinimą - elementarus bankrotas :)

Tai joks ne bankrotas. Bankrotas - tai kai nebegali vykdyti savo
finansinių įsipareigojimų. Šiuo atveju atvirkščiai - pinigų yra per akis.