Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-04-11 01:54:05
On 25/03/13 16:58, RaR wrote:
> p.s. Apie muitus importui vėl čia kažką pripaistei. ES viduje jokių
> muitų nėra, o su ne ES šalimis galioja ES nustatyti.

Iš esmės man pochui, ar ES dėka tai vyksta, ar ne ES dėka, bet
importuotiems degalams mokesčiai sudaro daugiau nei 50proc. Pasižiūrėk į
2010m. paveiksliuką ir pamatysi, kur yra subsidijos.

http://www.kaunozinios.lt/naujienos/kokia-benzino-kainos-sudetis-lietuvoje_14195.html

Kopūstėliai visuomet susigalvos, kaip save pasimaitinti. Bet pasižiūrėk
į importo kompoziciją ir pamatysi, kad energijos importas iš Rusijos
sudaro 1/3 viso importo. Rusija nėra ES dalis, nors akcizus ir
reguliuoja ES. PVM vietinė valdžia irgi užmeta padorų. Ir tas PVM
skaičiuojamas nuo galutinės kainos su akzicais jau. Tas pats yra ir su
elektra (kol kas dar ne visa iš Rusijos - bet prisigalvota mokesčių -
subsidijų malūnėliams, PVM elektrai). Dujos - pagrindinis šildymo
"ingredientas". Irgi importuojamas, skirstymo kaina yra axujenna (dalis
"nuteka" valstybei, reiktų pasigilinti kaip tai yra perskirstoma) ir PVM
padorus. Kaip ten bebūtų, aš tenorėjau parodyti tamstai, kad yra sočiai
vietos manevrams, kaip atpiginti energiją LTU (ką ir pats žinai, bet
išsikalinėji). Bet labai patogu sėdėt ir rinkti.

Vėlgi, terminas "eksporto rėmimas" yra įtartinas. Jei neremi eksporto,
vadinasi "remi importą" - svetimas darbo vietas, vietoje savų. A kodėl
apie tai tyli? Kodėl mes turime dotuoti svetimus gamintojus? Nė viena
turtinga eksportu valstybė nesuka sau galvos tokiomis filosofijomis.

P.S. tas pradinis valiutos nustatytas santykis nėra kažkokia Dievulio iš
dangaus nuleistas skaičius, kuris turi būti amžinai iškaltas. Jį irgi
sugalvojo žmonės. Iš palubinsko, tarkim. Argumentas, kad jo keisti
negalima, nes neva tada galėsi "prekiauti laisvai" ir "stabiliai"
kažkoks nelabai suvokiamas?

> "neturėdamas pinigų, negalėsi importuoti"

bet tu, qrva, užsiknisęs teoretikas. Kaip matai REALYBĖJE, kol kas
pinigų nėra, bet yra skolų. Ir _gali_ importuoti. O skolos ne už dyką -
už procentus. Jei reinvestuoji skolas - skolinkis nors ir iki kaklo. Bet
kur tie pinigėliai eina, aš jau rašiau. Šiandien tam, kad pakelti 4proc
BVP reikia valstybei pasiskolinti MILIJARDUS. Kai nebebus nei santaupų,
nei skolų - nebeturėsi pinigų ateityje - negalėsi importuoti, tas tiesa.
Bet tada ir pagaminti negalėsi, nes nei kapitalo bus, nei mokesčiai bus
maži. Bus kas liaudyje yra vadinama "zhopa". Ir rinkas būsi atidavęs
kitiems. O jas sunku atsikovoti, prasideda dempingai visoki. Ne per
sunkiai aiškinu?

Vėl tu su savo "BVP kils". Niekur BVP nekyla šiandien nesiskolinus (žr
aukščiau). UAB Lietuva niekada neprisivys Vakarų Europos, nebent iš
blogosios pusės. Ar taip sunku šūdmalystę numest šalin, ir pripažint
faktus? Ką reiškia "jeigu smarkiai mažės gyventojų"? Jų mažėja 20 metų
iš eilės, tuk tuk. Ar gali dar smarkiau mažėti, nei šiandien?