Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-03-20 04:01:28
On 18/03/13 10:11, RaR wrote:
> Nei Snore, nei ŪB nieko nelaikiau, tad įdomumas tik teorinis.

Pakalbėkime apie teorinį įdomumą:

Graikiško Kipras yra klasikinis pvz, kaip nieko iš esmės piktybinio
nedarant galima susidirbti visiškai ir ilgam. Kaip suprantu, jie turėjo
būti visai desperado, kad paskelbtų tokias priemones ir RaR teisus, kad
tai geriausia, ką jiems jų nauja (dar mėnesio neišbuvus) vyriausybė gali
pasiūlyti. Tačiau, žvelgiant plačiau, tai davė kol kas stipriausią
precedentą, kodėl niekur bankuose šiandien negalima laikyti $. Tokį
stiprų, kad spaudžiami iš užsienio, kipriečiai turėjo pratęsti atostogas
(šiandien jau 5a diena) ir pakoreguoti pradinę mintį (vietoj 6.75/9.95
padaryti 0/15). Originali mintis buvo paremta vokiečių, TVF, ECB ir
inicijuota paties naujo Premjero (kurio vienas iš rinkiminių pažadų buvo
neliesti indėlių), bet po to, pastarasis, musėt susipažinęs su situacija
iš arčiau sugalvojo, kad taip šaliai būtų geriau (išgelbės stambius
indėlininkus - rusus). Čia iš serijos “Norėjau kaip geriau, o gavosi –
kaip visada”.

Gilesni pastebėjimai:

- Iš kur gi ta baisi Kipro padėtis ir skolos? Nieko blogo Kipras nedarė.
Gyveno sau, ir tiek. Kaip ir visi: turėjo NT burbulą, taškė pinigus,
prekiavo su ir investavo į savo pagrindinį partnerį – Graikiją. Bet
vieną dieną atsibudo su 90% skola nuo BVP (dėl savaime suprantamų
priežasčių). Jeigu vokiečių pagailėtų 5.8 mlrd. būtų reikėję skolintis
rinkose, o ne iš indėlininkų, skola nuo BVP būtų šokusi iki 145%. Patys
suprantat, ką šie skaičiai reiškia. Sąžiningas Premjeras negalėjo to
leisti, net išduodant savo žodį. Jis norėjo padaryti kad “būtų geriau”.
Nes jis – šalies lyderis. Ar bent tokiu jaučiasi.

- Šis indėlių nusavinimas nebuvo naujiena, gandai ir spaudos užuominos
sklandė jau seniai. Per paskutinias dvi dienas iki savaitgalio Kiprą
paliko 2 mlrd EUR indėlių.

- Artėjant rudens parlamento rinkimams Vokietijoje, vokiečių noras
finansuoti kitų ES regionų skolas slopsta. Merkel blokas praeitais
metais pralaimėjo rinkimus savivaldose, ir jie savęs ant aukštesnio
(parlamento) aukuro jau nebestatys dėl ES svetimtaučių. Tai labai įdomus
pranešimas Lietuvai, kuriai nuolat reikia pinigų.

- Airijai, Portugalijai, Ispanijai, Italijai, Lietuvai ir pan.
skolinimąsis pabrango pernakt: rinka sureagavo atitinkamai. Kada
sekantis obligacijų platinimas Lietuvoje, gal domitės?

- Visi žino, kad Airija, Portugalija, Ispanija, Italija ir kitos
civilizuotų šalių ministrai spaudė Kiprą, kad negriautų europinio
indėlių draudimo mechanizmo (Lietuva spausti nemoka – kaži kaip tas mūsų
“gerai pasiruošęs ir daug skaitęs” Šadžius, ar žodį kokį bent
pralemeno?) :) . Bet jau post factum: nors originalus sprendimas ir neva
atšauktas, žala jau padaryta. Pasaulis, ir ypatingai kitų periferinių
valstybių indėlininkai suprato, ką iš tiesų reiškia tas draudimas. O
jeigu nesuprato, tai galės kaltinti tik save. Spaudimas baisus čia ta
prasme, kad niekam ES Kipro interesai nerūpi - jis paskutinėj vietoj.

- įdomu tai, kad apsaugoti liko obligacijų turėtojai, t.y. skolinę Kipro
bankams. O indėlininkai liko lochų vietoje.

- dar įdomiau tai, kad po savaitgalio paaiškėjo, kad geriau pirkti
periferinių valstybių obligacijas, nei investuoti į periferinių bankų
akcijas. Kaip tik priešingai, nei Briuselio kopūstai stengiasi mus
įtikinti. Super.

- Techniškai kalbant, indėlių draudimas nebuvo aktyvuotas (bankas dar
nėra bankrutavęs – čia irgi labai įdomus momentas, visiems pamąstymui),
tad nėra dėl ko ir teistis. Kitas dalykas, kad tai prieštarauja Europos
žmogaus Teisių Konvencijai ir Kipro Konstitucijai.

- Suma summarum Kipras lieka ilgalaikių lochų vietoje: jie patys
persišovė sau koją. Kodėl – galima tik spėlioti. Greičiausiai dėl to,
kad iš esmės jokia pusė (nei Troika, nei jų vyriausybė) konrečių
sprendimų nedarė mėnesiais, ir dabar jau paskutinėmis minutėmis teko
kapstytis kaip papuola. Vokiečiai pasakė, kad “Jums užteks ir 10 mlrd.
EUR”, 5.8 mlrd jiems reikėjo kažkur surasti patiems. Ir genialiai
sugalvojo: nutręšti iš turtingų rusų, kurių kiekvienas laiko kur kas
daugiau, nei 100K+. Kvailumo viršūnė ir paradoksas tas, kad jie 2011
atidarė 2.5 mlrd. EUR vertės kredito liniją su ta pačia Rusija ir kaip
tik planuoja išsiderėti jai geresnes sąlygas, greičiausiai mainais į
Rusijos karinę bazę (buvo kalbų vasarą).  Kaip ten bebūtų (net ir
atšaukus šią idiotišką priemonę), žala jau padaryta: ir 60 milijardų EUR
banko indėlių išgaruos greit (o tai jau - nemažai palūnanų), ir Kipras
jau bus užmirštas kaip ta valstybė, kur galima saugiai laikyti
santaupėles, ir investuoti į NT. O juk tokiai mažai ekonomikai turizmas,
NT (vilos) ir finansinės paslaugos yra beveik viskas.

- Kas bus dabar su Kipru? Ogi nieko įdomaus nebus. Ar 90% nuo BVP skola,
ar 145% - jokio skirtumo. Kam tada reikėjo erzinti indėlininkus ir šauti
sau į koją? Nors rusai draugeliais būtų likę. Jokio skirtumo, nes
vistiek subinė skylė, jų ekonomika neaugs. Nes taip nusprendė Briuselio
kopūstai. Kipras išmainė eurą į augimą: turės stabilią valiutą, bet
darbo vietų nebus. Kaži, kuo tos jų skolos denominuotos? Jeigu būtų
denominuotos eurais, ir eurui būtų kapiec rytoj – visai smagu tada,
suprasčiau, galima lėbaut ir toliau. O realiai? Realiai – priklauso ne
nuo jų pačių, o nuo to, kada taip nuspręs Vokietija. Jeigu nuspręs. Net
jeigu ir nuspręstų, ne taip lengva tą hyperį iššaukti – amerikaškos jau
keli metai mėgina tai saugiai padaryt. Realiausias variantas, kad
vokiečių nauja valdžia tiesiog pames juos, nabagus (iškankintus graikus,
kiprą, portugalus, sekančius eilėje - fokusininkus prancūzus), su tuo
euru, o anie jau patys nusiinfliuos. Bet tai skaudės vokiečiams - irgi
ne kas...o ir ilgalaikės pasekmės, bankrotai...O vokiečiai gali ir
nenuspręsti  – gali ir toliau mėgint visus aplink priversti taupyt, ir
tada šita Kipro dabartinė 100% nuo BVP skola toliau lėtai iš paskos
tempsis įvyniota į euro popieriuką su 3-5proc. infliacijos lipduku.
Klausimas pasistoja paprastas – kam Kiprui reikalinga ta stabili
valiuta? Kad sekantys valdžioj būtų fašistai?

- Kipro variantas man atrodo ne taip ir tolimas nuo Lietuvos. Tik pas
juos viskas greičiau, o mes maskatuojamės ERM, bet abi valstybės
prisiima grandiozinius įsipareigojimus, be jokio plano kaip juos vėliau
likviduoti. Ir abejose valstybėse axujenos kainos net ES mąsteliu. Mes
irgi iš pradžių prisiimsim įsipareigojimų iki 60-90proc. nuo BVP
užsienio valiuta (jeigu dar neprisiėmėm, įskaičiuojant ir visą paslėptą
ECB šešėlį, ir visus savivaldybių biudžetus - ar tiesa, kad vien
Vilniaus įmonės sėdi skoloj 1 milijardą?), o po to mąstysim kaip čia
kapstytis. Kol kas, panašu, kad Lietuvoje sumąstyta taip: 2012-2016
skolinsimės už belenkiek ir viduje įsuksim infliacijos spiralę, lochams
rinkėjams tuo metu giedosim: "taigi Jūsų minimumas ir atlyginimai kyla",
nors reali perkamoji galia krenta (tikrasis Vilkaviškio Dievo
planas-genocidas).  Situacija po Vokietijos rinkimų bus labai įdomi.

LAUKIAM atomazgos (laukiam jau penkta diena - ilgos šventės! Tegul nors
kartais paprakaituoja, svoločiai - savo darbo užmokestį reikia atidirbti)