Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-03-25 03:05:00
On 22/03/13 07:18, RaR wrote:

> Juk sakiau, kad manipuliavimas valiutos kursu iš esmės jokių gėrybių
> nesukuria. Lygiai taip pat sėkmingai viską sureguliuoja rinka per kainas
> ir atlyginimus. Problemas susikuria tik valdžios, visokiais įstatymais
> kažką fiksuodamos nominalia išraiška, o paskui, reaguodamos į rinkos
> sąlygas, stengiasi tuos realius skaičius keisti per valiutos kurso
> kaitaliojimą. Užuot prisiėmusios valstybinį reguliavimą, kuri vistiek
> vykdo atsižvelgdamos į pokyčius rinkoje, geriau paliktų tiesiogiai
> reguliuoti rinkai.

Sutinku su tuo. Bet ką gali reguliuoti rinka, jeigu neretoje Vakarų
Europos valstybėje Vyriausybių vaidmuo suka 50+% viso BVP? Aš visai
nenoriu, kad tuo keliu Lietuva eitų.

> Dėl emigracijos, tai Lenkijos priešpastatymas Latvijai kiek keistokas.
> Jeigu pažiūrėti Europos šalių, atvėrusių savo rinkas, demografinius
> duomenis, tai tarp imigrantų per paskutinius 10 m. beveik visur
> dominuoja lenkai.

Priešpastačiau, nes Lenkija matoma kaip regiono laimėtoja, o Latvija -
kaip pralaimėtoja. Net mano giminaitė po nesenos turistinės kelionės
sakė, kad Latvijoj viskas brungu (lyginant su LTU), todėl nieko nepirko.

Aš turėjau omeny emigraciją per capita. Kitas dalykas - kiek ten tų
latvių bėra. Beveik pusė rusų. Teko matyti tokį - pasas latviškas, mama
iš Moldovos, kalba rusiškai, gyvena Vakarų Europoj :)

> [...]
> susietas su auksu, o kitos pagrindinės valiutos daugmaž fiksuotu kursu
> su doleriu. Šiuo metu irgi visas verslas nori stabilių ir prognozuojamų
> kursų, ir siekdami nors trumpalaikio stabilumo duoda nemažai uždirbti
> visokiems Forex žaidėjams fjūčersų sandoriais. Kadangi pasaulio
> ekonomikai - t.y. iš esmės visiems kurie gamina ir teikia paslaugas, gal
> tik išskyrus valiutinėse loterijose žaidžiančius, tarpusavio
> atsiskaitymų stabilumas yra naudingas, tikėtina, kad ateityje gali būti
> vėl sukurta kažkokia pasaulinė stabilių atsiskaitymų sistema.

Čia ir yra įdomybė: kai verslas nori stabilumo, valstybės nori
privalumų. Visos pagrindinės pasaulio eksportuotojos užsiiminėja
merkantilizmu: Vokietija, Japonija, Kinija, Rusija, Šveicarija,
Australija, Kanada, ir .t.t. Dar daugiau - jos netgi ištisą savo verslų
politiką suformuoja tokią, o tai - trilijoninės apyvartos. Vokiečiai su
tuo žaidė jau seniai - bent jau nuo pirmojo pasaulinio.

Kas link aukso standarto - jei jo nebūtų atsisakyta, tai ko gero
šiandien turėtum 30 gamintojų batų, 5 gamintojus TV, 2 gamintojus
mobiliųjų, ir pan. Daug gero atnešė tas atsisakymas - vystymasis
paspartėjo. Tačiau kai lopai sėdo už vairo - gavosi didelis crashas. Ir
retrospektyviai žiūrint dar įdomu bus pamatyti, kiek tos sukurtos naudos
išliks, o kiek bus apmulkintųjų.

> Dėl to pesimizmo - tai jis dažniau yra vidinė būsena, nei sąlygojama
> aplinkybių. Jeigu gerai tvarkysiesi savo kieme, ne tiek bus svarbu ir
> kaip kaimynas tvarkosi.

O dėl pesimizmo iš esmės nesutinku. Jei tu susitvarkei savo kiemą, bet
už tvoros kaimynai aršūs (tokie, pvz. kaip aš) :) – tai vieną jie ateis
ir apiplėš tave.

Grįžtant prie Kipro – tai jiems kaip tik ir būtų buvusi išeitis grįžti
prie savo devalvuotos valiutos. Nereikėtų ieškoti, ką selektyviai
pasmaugti (pensininkus, ar indėlininkus). Gautų visi vienodai – ir tai
būtų teisinga, nes visi tame laive plaukė. Aišku, reikėjo tai daryti
anksčiau ir planuoti, o ne laukti paskutinės akimirkos, suerzinti visus
ką tik įmanoma ir atsiduoti visų kitų valiai, visu tuo laikotarpiu dar
daugiau skolinantis eurais/doleriais (tas skolas gi reikės vėliau
denominuoti Kipro naujais pinigais). Tokiu atveju tai aišku – Zimbabvės
modelis. Pats žinai, kad tokiais atvejais rinka savo reakcija linkus
perspausti. Užtai ir aptarinėjam šį atvejį – kad pasimokytumem patys,
kad yra ir kitokių, visai neblogų išeičių.