Tema: Ats.: Lietuva ketina parduoti 18 mlrd. litu vertes turta. Ka manote?
Autorius: Blynas
Data: 2010-07-20 13:17:07
"Dex" <virginilijus@one.lt> parašė naujienų news:i23re2$cl6$1@trimpas.omnitel.net...
> turbūt aiškiau tamstai būtų, jei būčiau rašęs: "bėda ne užsienio
> kapitalo nebuvime, o galvose..." kuom ir norėjau pasakyti, kad turtingai
> ištekliais šaliai su daug protingų žmonių visai nereikia įsileidinėti
> svetimo kapitalo, kuris, iš principo, yra grobuoniškas, t.y. pirštai
> lenkti į save.

Lietuva nėra turtinga ištekliais, t.y. mes negalime semti pinigų iš žemės, vandens ar oro. Lietuvoje labai gaji korupcija ir ypač valstybinėse įmonėse įsišakniję tokie darbo ar nedarbo metodai, kad reikia perversmo iš pagrindų. Tą gali padaryti kas nors iš lietuviškų įmonių pvz. VP (jų valdomas VST dirbo ženkliai geriau nei RST jau per tokį trumpą laiką), bet čia vėl prasidės kalbos apie oligopolijas ir kitas blogybes ar "blogybes". Manau, kad vienareikšmiško atsakymo nėra. Mano supratimu kur kas svarbiau tas įmones efektyvinti ir mažinti korupciją jose, nei kad kieno kapitalas tai padarys.

> Nebent yra didelis know-how poreikis iš išorės, pvz. Kinijos variantas.
> Nors ir tai, nesu tikras, ar daug jiems tai davė.

Ką davė Kinijai užsienio kapitalas? Matyt, kad jiems suprantama to svarba, jei jau jie to _reikalauja_ pasinaudodami visais įmanomais svertais. Tik čia manau kiek netinkamas palyginimas, nes Kinija pas save pritraukinėja _naują_ gamybą ir investicijas į _naujas_ veiklos sritis.

> Kitas dalykas, su užsienio kapitalu reikia mokėti žaisti. Pvz. 3
> investicijos po 50 mln. sėkmingos užsieniečiams, tačiau ketvirta, 1
> mlrd. dydžio kažkokiu būdu žlunga, ir investuotojai patiria nuostolius,
> kurie mums lieka pelno pavidalu.
>
> Kad ir pvz. leisti užsieniečiams pirkti LT žemes ne tada, kai sprogsta
> burbulas ir kainos nukrenta, o burbulo piko metu. Mažavertes žemes už
> kosmine kainą. Sprogus burbului - atšaukti leidimą pirkti. :) Ir
> atpirkti jas už 10 kartų mažesnę kainą.

Nori pasakyti, kad reikia įstatyme taip ir parašyt - "Galit investuoti Lietuvoje, jei tik veikla bus nuostolinga"? Ir apskritai, kas per nesąmonės? Iš kur tu ištraukei, kad esant nuostolingai veiklai tie pinigai lieka Lietuvoje?