Tema: Re: Valstybės kalba - valstybės kompiuteriuose (Straipsnio nuoroda)
Autorius: Bronco
Data: 2011-10-07 21:15:01
On 2011-10-07 19:41, Rimas Kudelis wrote:
> Ne veltui Ryčio žinutėje paminėtos VALSTYBINĖS ĮSTAIGOS. Kalbama ne apie
> namuose esančių piratinių vindousų sulietuvinimą, o apie valstybinėse
> įstaigose per konkursus perkamą IT produkciją.
>
> Rimas

Suprantu, bet kalba greitai buvo pakreipta "Kodėl tik valstybinėse
įstaigose..." linkme, todėl pabandžiau rasti atsakymą platesniame
kontekste. Jei kalbama tik apie valstybines įstaigas, tai galiu
papildomai tokias priežastis pasakyti:

1. PRAMIEGOTA!!! Kas pramiegota? :) Šimtai ar tūkstančiai IT projektų,
kuriuos pilnai ar dalinai finansavo EU sanglaudos fondai jau yra ĮVYKĘ,
programinė įranga supirkta ir suinstalinta. O kadangi niekas jokių
teisės norminių aktų, verčiančių pirkti tik LT lokalizuotus produktus,
iki šiol nėra, tai nupirkta viskas taip, kaip aš parašiau ankstesniame
poste.

2. PENSININKAI! Jie Seimą sugriaus, jei dabar milijoninės lėšos bus
nukreiptos valstybinių įstaigų softo keitimui į lietuvišką, o ne į
pensijų kompensavimus ir pan. :)

3. NAFIK NUŽNO :) Minimum 70 proc. naudotoju gilus "iki lemputės" kokia
kalba windowsai yra jų kompuose, nes jie su windowsais nieko nedaro, o
dirba su konkrečiomis programomis. Likę 30 proc. yra vadinamieji
"aktyvistai", kurie reikalauja konkrečios windowsų ar ofiso versijos,
t.y. vieniems reikia būtent LT varianto, nes "baigė ECDL kursus ir moka
dirbti tik su kursuose buvusia ofiso versija" :), o kitiems reikia
būtent EN, nes jau priprato ir visiškai neplanuoja "šifruoti lietuviško
vertimo ką jis reiškia angliškai" :). T.y. užaugusi jau visa naudotojų
karta (o gal dvi), kuriuos dabar komandinėmis priemonėmis būtų bandoma
"perauklėti" naudotis lietuviškomis softo versijomis, kas yra tiesiog
kvailas energijos ir išteklių švaistymas. Kadangi neturėjome LT kalba
windowsų nuo bent jau Windows 95 laikų, tai "traukinys" jau gerokai
nutolo ir jį vytis dabar reikia protingai, o ne pametus galvą...

Todėl siūlau neužsiimti kova su vėjo malūnais ir palikti šitą reikalą
sureguliuoti rinkai. Kadangi dabar jau yra tokia galimybė įsigyti OS ir
kitą softą LT kalba, tai vis daugiau tokio perkama ir perka tie, kurie
jo nori, o kas jau yra pripratęs nuo senų laikų prie EN, tai tegul ir
dirba kaip jiems patogiau. Juk kompas yra darbo įrankis, todėl jis turi
būti kuo patogesnis jo naudotojui.

p.s. esu ne kartą matęs kai naudotojas tupi prie pc su lietuviška OS
versija, naudojasi lietuvišku ofiso paketo variantu, o laiškus ir
žinutes sėkmingai rašo šveplai :) Tai man tik įrodo, jog problema yra
tikrai ne šioje vietoje.