Tema: Re: Valstybės kalba - valstybės kompiuteriuose (Straipsnio nuoroda)
Autorius: Rimas Kudelis
Data: 2011-05-24 17:10:56
2011.05.24 13:07, Icetom rašė:

> Nieko blogo tame nematau - jei atvažiavau į tą šalį, tai mano problema
> prisitaikyti prie vietinių "sąlygų", "papročių". Ir šiaip laaaabai
> stipriai abejoju, kad perkant naują kompą kokiame vokiškame ar
> prancūziškame Elektromarkte ir pan., jame bus angliška OS ;) Mano mintis
> buvo apie tai;)

A, tai matyt ne taip supratau.

> Na tai viskas tvarkoje. Tokiu atveju perki kompą (jei reikia) BE OS ir
> atskirą OEM ar "retail" OS diską su reikiama kalba.

Kaip žinia, kompas be OS plius OS kainuoja brangiau, nei kompas su OS.
Todėl aš mieliau pirkčiau kompą su OS, kuri man leistų pasirinkti kalbą.
Beje, „OS X“ atveju kalba pasirenkama tik OS diegimo metu –
gamykliniuose įdiegimo diskuose yra VISOS kalbos, kurias OS X palaiko.
Kompiuterių su „Windows“ gamintojai irgi turi galimybę panašiai paruošti
savo pridedamus įdiegimo diskus, tačiau matyt yra per mažai informuojami
iš lietuvių pusės, nes, kaip žinia, pas mus neretas laptopas įdiegimo
metu paklausia, ar nori angliškos, ar daniškos, ar švediškos, ar
suomiškos sąsajos, tačiau tik labai retai tame sąraše pamatysi ir
lietuvių kalbą (ar jau nebe?). Manau, taip yra tiesiog dėl to, kad
prekeiviams lietuvybė nerūpi. Gal šiuo atveju ir tikrai padėtų tas
priverstinis reikalavimas „su pagaliu“. Tiesiog manau, jog jis neturėtų
reikalauti, kad OS būtinai būtų TIK lietuviška. Užtektų reikalauti, kad
naudotojui būtų suteikiama galimybė bent jau legaliai ir be didelio
vargo pasirinkti lietuvių kalbą, o ar tai būtų daroma iš MS pusės, ar iš
gamintojų – ne taip jau ir svarbu.

> Kodėl tu taip iš karto manai? Tokiam vis tiek kompą pirks tėvai.

Gal mano požiūris jau tampa senamadiškas. Aš pripratęs, kad tėvai apie
kompus nutuokia žymiai mažiau, nei jų vaikai ar visokie jauni
giminaičiai. :)

> Tai gal nebūtinai ir puls iš karto perinstaliuoti. Ir šiaip, gal
> nereikia norėti pokyčių per vieną dieną ;)

Gal ne taip supratau tą tavo „lazdos politiką“. Tiesiog norėjau
pasakyti, kad privačių naudotojų per jėgą nepriversi rinktis kalbos,
kurios jie nenori. Kaip ir OS. Pasikartosiu, bet manau, jog čia
naudotojui reikia GALIMYBĖS, o ne PAREIGOS.

> Na kodėl nelegaliai. Yra "Ultimate" ar lokalizuota versija :-)

„Ultimate“ brangi, o lokalizuota versija paprastai nebūna OEM. Tame ir
problema. Išvis mano galva labai be ryšio ta politika leisti keisti
kalbas tik „Ultimate“ versijoje. Suprasčiau, jeigu joje leistų
skirtingiems naudotojams rinktis skirtingą kalbą – tai galbūt tikrai yra
„advanced“ savybė. Tačiau kodėl neleisti pakeisti OS kalbos iškart
visiems jos naudotojams? Man tai nesuvokiama.

A, tiesa, prisiminiau, jog buvo jų argumentas, kad mat tai daroma su
tikslu išvengti OS pakartotino importavimo iš tų valstybių, kur ji
pigesnė, į tas, kur brangesnė. Kažkaip nelabai man rimtas toks
argumentas atrodo...

> Aš turėjau omeny legalią procedūrą.

Legaliai gali pasinaudoti „Anytime Upgrade“ paslaugomis (ar kaip ten tas
reikalas vadinasi), „pasikelti“ savo OS iki „Ultimate“ lygio ir tada ją
su fanfaromis susilietuvinti. Absurdas, nemanai?

Rimas