Tema: Re: Valstybės kalba - valstybės kompiuteriuose (Straipsnio nuoroda)
Autorius: Rimas Kudelis
Data: 2011-05-24 10:40:15
2011.05.18 23:25, Icetom rašė:

> Puikus straipsnis! Kodėl tik valstybės įstaigose ;)? Tas pats turėtų
> būti ir su asmeniniam naudojimui ...
>
> Man ir truputį keista, ką perskaičiau šiame straipsnyje kai kuriose
> vietose. Manau, sprendimas turi būti labai paprastas. Kadangi Lietuvoje
> suprantama, kada tik su "lazda varai" - priimti teisinį dokumentą,
> kuriame būtų nurodyta, jog asmeniniam naudojimui skirti kompiuteriai bei
> visose valstybės įstaigose turi būti tiekiami tik su programomis
> (naudotojo sąsaja) lietuvių kalboje. Ir kodėl tai taip sunku
> įgyvendinti? Tai padarius, manau, būtų kaip su rūkimo uždraudimu
> [...]

Dėl valstybinių įstaigų tai pritarčiau, bet dėl privataus naudojimo –
juk Lietuvoje ir lenkų, ir rusų gyvena. Kuo jie prastesni už tas
tarptautines įmones? Šiaip jau apskritai manau, jog ką žmonės naudoja
namie ar privačiose įmonėse, yra jų (žmonių ar įmonių) privatus
reikalas. Nemanau, jog čia per prievartą kažką padarysi. Manau, žymiai
svarbiau yra, kad būtų GALIMYBĖ naudotis kompu lietuvių kalba, o kad tai
būtų vienintelė galimybė – visai nebūtina.

Šiaip aš manau, jog čia ir Microsoft vidinė politika pakiša koją.
Daugiausia kompiuterių pas mus juk parduodama su Home ir gal
Professional langinių versijomis, kai tuo tarpu legalus laisvas OS
kalbos keitimas galimas tik Ultimate versijoje. Manau, legali galimybė
bent jau pačiam susilietuvinti operacinę sistemą būtų jau didžiulis
žingsnis į priekį. Reikia spausti MS.

Rimas