Tema: Re: backup organizavimas biudzetineje istaigoje
Autorius: Laimis
Data: 2016-07-14 02:39:10
fenix@h rašė:

> trumpai-drutai:
> svarbiausias backupas - 2 ar tai 3 skirtingos buh programos. Duombazes
> realiai yra failuose (elementaru). Tarkim, kad backupai bus daromi

Neelementaru. Viskas galiausiai ir realiai yra failuose, tačiau
buhalterinės DB backup'as nėra failų perkopijavimas (arba vargas toms DB
ir buhalterijai). Turėsi DB snapshot'ą, kurį online (nesvarbu ar tuo
metu DB yra naudojama) padarys DBVS/buh. programa (juk ne apie foxpro
dbf'us ar sqlite kalba?). Ir čia atsiranda backup'inė
strategija/tvarkaraštis (full backup, incremental/differential,
transactional; granularity). Taip, galiausiai turėsi backup'inius
failus, tačiau jų padarymas/atstatymas reikalauja tam tikros
kvalifikacijos, nes pirmuoju smuiku groja data integrity. Akivaizdu, kad
jau čia reikia pasigilinti prieš sprendžiant, kur saugoti backup'us...

> Kiti failai: doc, xls, ir kt gyvas velnias. Didele mase yra reikalingu
> foto fiksaciju.

OS palaiko shadow copy, tad ne problema; tai tiesiog failai. Čia kyla
kitas klausimas: ar galutinis naudotojas turi turėti galimybę naršyti po
backup'us ir pats atsistatyti norimas kopijas?

> Nebutina visko daryti vienu ypu. Failus kopijuoju lokaliai kas nakti,
> kas menesi ir dar reciau servo kritinius konfigus. Kas savaite pvz
> kazkur i isore viskas isvaziuoja.
>
> duomenu 500Gb-2Tb eiles max.

Kokybiško backup'o principas: periodiškai daromas full backup'as, o po
to incremental/differential (tai, kas pasikeitė, po full/paskiausio
backup'o). Taip sutaupoma vietos ir laiko (plius galimybė turėti/saugoti
duomenų skerspjūvius/istoriją "point in time"ƒ)
Programų, kurios tai daro, tikrai ne viena, tačiau kol kas sunku ką
rekomenduoti.

> procedura yra nuasmeninta - kokios tada problemos atstatyti zmogui is
> salies? Man nuo to nesutrumpes. Buhalterijos programu db atstatymas

Atstatyti ką? Savo (ir tam tikrus/konkrečius) failus ar koks pareiginis
dalbajobas paleis shortcut'ą ant desktop'o (anu ką davai atkočiok
praeitos savaitės 500 GB atgal)?

> Vat butent tai ir yra puikiai suvokiama! Noriu paklausti, koks butu tas
> nemokamas ir biurokratiskai teisingas modelis laikyti nutolusias kopijas
> kazkur??? Nemaisykim "nemokamas sprendimas" su "Susiinstaliuok Cobian

Man atrodo, kad dar reikėtų gerokai pasigilinti į backup'ų
filosofiją/strategiją/infrastruktūrą, prieš sprendžiant, kur/kaip juos
laikyti išorėje.

> backup". Valdiska istaiga, po padidinamuoju stiklu, riboto viesumo
> informacia ir t.t. o ne asmenine nuotrauku kolekcija laptope kuria ramia
> sazine susyncinai Dropboxe ir kaip ir px. Tame ir skirtumas.

Tas pats Cobian'as su tuo nesipjauna (viskas galiausiai priklauso nuo
to, kaip realizuosi, o ne nuo pačio įrankio; turi dauguma programų ir
šifravimą) . Matau, kad norisi kažko iš temos let's get a real database:
http://6-4-2.blogspot.lt/2005/12/tech-rant-lets-get-real-database.html
:-)