Tema: Re: ot: q: automatine kavamale?
Autorius: Resolut TB
Data: 2018-12-04 21:56:32

> Gurmanu netampi staiga iš lempos, iš lempos tampama tik snobu, o šitų
> dviejų dalykų nereikėtų painioti. Todėl gurmanai, kaip taisyklė, praeina
> ir visus ar dalį etapų iki tol, kol tokiu tampa.
>
> Turėjau kažkada ir aš DeLonghi ECAM, praktiškai tokį pat, kaip link'e,
> tik ankstesnio modelio. Naudojau kokius 3-4 metus, kol nuduso, tiksliau,
> pradėjo leist termoblokas, nes boilerio jis neturi. Remontuot tokiais
> atvejais šito daikto jau neverta.

-------------
Termobloko pralaidumas vandeniui yra praktiškai užprogramuotas jo
konstrukcijoje.

-------------

> Kokybė jų tais laikais buvo normali daug maž, man atlaikė 3-4 metus,
> vienam draugui iš viso pasisekė, jau gal 7-i metai veikia. O dabar tai
> neteko girdėt, jog jų kokybė būtų gerėjusi visą tą laiką...
>
> Ką apie jį pasakyti teigiamo galėčiau, tai nebent jog patogiai ir
> greitai pasidarai kavos gėrimą, lengvai primenantį espresso. Na bet
> patogu tikrai.
>
> Bet reikia suprasti ir savęs neapgauti, jog gero espresso jis net
> teoriškai nepagamins, nes:
>
> 1. kavamalė bile kokia, gali nustatyti kad ir smulkiausio malimo, jis
> vis tiek sumals per stambiai;

-------------
Ten kokios 5 rupumo pozicijos. Niekaip neimanoma nureguliuoti rupumo,
kuris atitiktų espresso standartinį gaminimo laiką .

-------------

> 2. pirmo punkto pasekoje, karštas vanduo pratekės per nepakankamai
> suslėgtus tirščius labai greitai, t.y. per kokias 5-12 sekundžių, kas
> nepakankama espressui ir dalis kavos skonio lieka tirščiuose, kuriuos
> ECAM išspjauna į išmetimo bakelį;

> 3. kadangi boilerio jame nėra iš viso, o tik mažiukas termoblokas, tai
> net ir gaminant vieną puodelį espresso, pradžioje į puodelį teka vienos
> temperatūros karštas vanduo, pabaigoje jau šaltesnis, kas irgi neprideda
> espressui skonio.

-------------
Tokiam vandens temperaturos perkryčiui išvengti termoblokas iš pradžių
patiekia perkaitintą vandenį, ar net garus, o proceso gale paduoda
siusia. Skoniui tai turi radikalią reikšmę.  Kiek teko matyti full
automatic aparatu, normalios espresso putos nei vienas nesugeba padaryti.

O ką dar reikia prisiminti  viso automatinio  trakto pakaitinimą ...
Kurio realiai nėra. Yra iliuzija, sudaroma įjungus aparatą ir prabėgus
"praplovimo" vandeniui. Nebent aparatuose nuo 3 kEUR, arba nuo kokio
penkto puoduko .

..

> 4. karts nuo karto jį visgi TENKA valyti ir tas procesas nelabai
> džiugina. Galiu net paruošti jo naudotojus morališkai, jog kartais teks
> ir supelijusius kavos tirščius iš jo graibyti su dantų šepetėliu :]

Oooo, pamemu, pamenu tą smagumą su dantų šepetėliu valant aparato
vidurius- pusė virtuvės pasidengia trupiniais.

> Jam yra kiek geresnė alternatyva - Nespresso kapsuliniai aparatai.
> Espresso vis tiek dar nebus nuostabus, bet ženkliai skanesnis, nei iš
> ECAM. Bet brangiau. Kita vertus, patogiau. Bet brangiau :]
>
> IMHO, bet tarpiniam gyvenimo etapui iki apgreidinant iki tikro espresso
> aparato tinka jie abu, o jau katrą variantą rinktis, kiekvienas tegul
> sprendžia pats. Aš turėjau ir Nespresso, tad komentuoju ne iš lempos,
> jei ką...

Irgi praėjau šitus etapus . Brr . Tik dabar yra viena nemenka bėda :
labai sunku rasti kavinę, kur padaro tikrai gerą kavą.

p.s. beje, ačiū už konsultacijas. Pirkau ne tą, ką rekomondavai, bet į
protą  atvedei.