Tema: Re: ot: q: automatine kavamale?
Autorius: Bronco
Data: 2018-12-04 19:31:21
On 2018-12-04 14:50, Teisybes Dele wrote:
> matai, cia susirinke "gurmanai" apie toki automata nieko nepasakys, nes
> jis "gurmanams" ne fengshui, na gal kazkas is negurmanu ir turi, ir gal
> pasidalins patirtimi. Seip girdejau kad puse velnio tie delongiai.

Gurmanu netampi staiga iš lempos, iš lempos tampama tik snobu, o šitų
dviejų dalykų nereikėtų painioti. Todėl gurmanai, kaip taisyklė, praeina
ir visus ar dalį etapų iki tol, kol tokiu tampa.

Turėjau kažkada ir aš DeLonghi ECAM, praktiškai tokį pat, kaip link'e,
tik ankstesnio modelio. Naudojau kokius 3-4 metus, kol nuduso, tiksliau,
pradėjo leist termoblokas, nes boilerio jis neturi. Remontuot tokiais
atvejais šito daikto jau neverta.

Kokybė jų tais laikais buvo normali daug maž, man atlaikė 3-4 metus,
vienam draugui iš viso pasisekė, jau gal 7-i metai veikia. O dabar tai
neteko girdėt, jog jų kokybė būtų gerėjusi visą tą laiką...

Ką apie jį pasakyti teigiamo galėčiau, tai nebent jog patogiai ir
greitai pasidarai kavos gėrimą, lengvai primenantį espresso. Na bet
patogu tikrai.

Bet reikia suprasti ir savęs neapgauti, jog gero espresso jis net
teoriškai nepagamins, nes:

1. kavamalė bile kokia, gali nustatyti kad ir smulkiausio malimo, jis
vis tiek sumals per stambiai;

2. pirmo punkto pasekoje, karštas vanduo pratekės per nepakankamai
suslėgtus tirščius labai greitai, t.y. per kokias 5-12 sekundžių, kas
nepakankama espressui ir dalis kavos skonio lieka tirščiuose, kuriuos
ECAM išspjauna į išmetimo bakelį;

3. kadangi boilerio jame nėra iš viso, o tik mažiukas termoblokas, tai
net ir gaminant vieną puodelį espresso, pradžioje į puodelį teka vienos
temperatūros karštas vanduo, pabaigoje jau šaltesnis, kas irgi neprideda
espressui skonio.

4. karts nuo karto jį visgi TENKA valyti ir tas procesas nelabai
džiugina. Galiu net paruošti jo naudotojus morališkai, jog kartais teks
ir supelijusius kavos tirščius iš jo graibyti su dantų šepetėliu :]

Jam yra kiek geresnė alternatyva - Nespresso kapsuliniai aparatai.
Espresso vis tiek dar nebus nuostabus, bet ženkliai skanesnis, nei iš
ECAM. Bet brangiau. Kita vertus, patogiau. Bet brangiau :]

IMHO, bet tarpiniam gyvenimo etapui iki apgreidinant iki tikro espresso
aparato tinka jie abu, o jau katrą variantą rinktis, kiekvienas tegul
sprendžia pats. Aš turėjau ir Nespresso, tad komentuoju ne iš lempos,
jei ką...