Tema: Re: Ka mes valgom
Autorius: Bronco
Data: 2018-06-27 15:02:41
On 2018-06-27 02:39, Laimis wrote:

> Seku tavo logikos grandinėlę:

Smagu, jog bent kažkas įdėmiai skaito, domisi, analizuoja.

> Sauso ir kitokio katinų ėdalo gamintojai (taip pat ir (super)premium
> klasės) prikrečia ten visokiausių radioaktyvių-toksiškų ir šiaip žuvies
> atliekų, tad katinuko kepenims ir sveikatai apskritai – peilis.
>  > versus
>
> Tie patys sauso ir kitokio katinų ėdalo gamintojai stebėtinai kokybiškai
> pagamina ėdalą (kuriuo ir tik kuriuo reikėtų šerti), kai tik nenaudoja
> žuvies ir tie katinukai sveiki gyvena 15+ metų.
>
> Turėdamas tokį pasaulėvaizdį nebūčiau toks užtikrintas savo antruoju
> pasirinkimu...

Sausas maistas gyvūnams, priklausomai nuo jo kainos ir gamintojo, gali
būti pagamintas ir iš atliekų ir iš gerų produktų pagal visas taisykles.
T.y. lygiai tas pats, kaip žmonių maistas. Moki brangiai, valgai eco,
bio, turbo super plus, moki pigiai - valgai Š. Su sausu maistu gyvūnams
lygiai ta pati situacija, nes rinkos dėsniai universalūs.

Net nesuprantu, kur čia ką radai negero su "logikos grandinėle".

> Apie evoliuciją, tai apskritai įdomu: misti graužikais ir vabzdžiais su
> įvairiausiais parazitais, matyt nevengiant ir dvėselienos – evoliuciškai
> teisinga, patikrinta mityba. Tik va bėda, kad su ilgesne gyvenimo trukme
> ji kažkodėl nedraugauja, palyginus su „civilizuota“ mityba iš žmogaus
> rankų ir to pačio prūdo.

Kiekvieną biologinį organizmą veikia daugybė veiksnių ir jų visuma
formuoja sąlygas to organizmo gyvenimo trukmei. Kaip ir žmogui negalima
teigti, jog sveikas maitinimasis jam užtikrins gyvenimą iki 100 metų,
nes gal šalia jo namų neveikia šviesoforas ir jau rytoj jį nutrenks
sunkvežimis.

T.y. gyvūnas gyvens tiek ilgai, kiek greitai pasireikš pirmasis iš
daugybės faktorių, kuris nesuderinamas su gyvūno gyvybe.

Laukiniai gyvūnai yra nuolat veikiami daugybės kitų žalingų faktorių
apart sveiko ar nesveiko maisto ir todėl statistiškai maitinimosi tipas
jų vidutinę gyvenimo trukmę įtakoja negausiai.

Geriausia pavyzdys tai naminiai gyvūnai, kai vieni maitinami bile kaip,
kiti pagal fengshui, va, pas juos skiriasi tiek vidutinė gyvenimo
trukmė, tiek ir gyvenimo kokybė, ypač, vėlyvaisiais gyvenimo metais. Kas
netikite, pasikonsultuokite su veterinarais.

Aišku, nereikia daryti išvadų pagal vieną jums žinomą gyvūną, ale, "dėdė
turėjo šunį, kartu gerdavo alų ir eidavo pas mergas, maitino šunį
cepelinais ir šuo padvėse sulaukęs 25 metų". Taip, pasitaiko ir tokių
išimčių. Kartais alkoholikai ir rūkoriai irgi sulaukia gilios senatvės,
bet tai nereiškia, jog nuo to kinta statistika. Ir nereiškia, jog tas
žmogus, kuriam gamta nepašykšėjo tokios stiprios sveikatos, nebūtų
pagyvenęs dar ilgiau, jei negertų ir nerūkytų.

> Beje, kodėl gi žuvis nėra katinų evoliucijos dalis?

Čio? :)

> Jei tik ji buvo prieinama, tai jie žvejoti – ne ne ne, verčiau vabzdžius
> graužė?

Na, pvz. vilkams žuvis irgi prieinama ne ką mažiau nei katėms, bet
padlos kaip nežvejojo taip ir nežvejoja :] Labai kvaili matyt :)

> Dar būtų įdomu sužinoti, gal jau yra gaminamas sausas maistas žmonėms,
> kurį valgant būtų galima išgyventi 100+ metų?

O kaip pats galvoji? Nejau į tokius klausimus man reiks atsakinėti?
Įjunk bent truputį logikos ir pvz. įsivaizduok, jog toks maistas yra
sukurtas žmonėms ir guli maximos lentynoje prie tavo namų. Pirksi ir
vien juo maitinsiesi visą likusį gyvenimą? Ne? :) Tai, va, tau ir
atsakymas. Niekas nekurs ir negamins to, ko niekas nepirks. Žmonėms yra
aktuali maisto ir skonių įvairovė, todėl niekam nereikalingas
universalus sausas maistas žmonėms. O atskirais atvejais tokie maistai
galėtų būti naudojami ir iš dalies jau yra naudojami, pvz. ISS.

> Kažkas šitame kontekste negerai su tavo užtikrintumu universalia ir
> sveika katinukų mityba...

Kai pats kažko nesupranti, tai lengviausia nesivarginti suprasti, o
tiesiog galvoti, jog kiti nesąmones rašo.