Tema: Re: saules energija
Autorius: Laimis
Data: 2011-09-03 00:09:06
Hertz rašė:
> Nu bet ir diletantu gauja susirinko, vienas zmogus pabande o kiti nieko
> nezinodami jau mala liezuviais, mol nesamone..... ka jus kalbat...nieko
> nepagaminsit....

Kai praeis fantazijos ir jei prisiminsi, tai bus gėda. Aš tik
skaičiuoju, remiuosi fizika ir skaičiais. O pats kuo remiesi?
Romantinėmis svajonėmis...?

> As uz tokias technologijas, geriau jau daryt tai kas idomu, patinka, ir
> dar nauda duoda...

Tavo žiniai pirkti ir vartoti elektrą iš lesto yra *naudingiau*. Net,
jei kWh kainuotų apie litą.
Taip, kad ir šioje vietoje fantazuoji. Jei objektyviai ir apie
pragmatiką, tai mikro, individualių saulės elektrinių _nauda_ ir
atsipirkimas — *labai*, *labai* abejotina(s). Naudingiau, pragmatiškiau
būtų, nevaidinant žaliojo ekologo, atsidėti tuos keletą-kelioliką
tūkstančių lesto sąskaitoms apmokėti dešimčiai-penkiolikai metų į priekį
(per tokį laiką, žiū, dar ir porai metų į priekį sąskaitoms apmokėti
palūkanų prikapsės). Be jokių rūpesčių ir eksploatacijos išlaidų. Tik va
hobis — suprantama, tačiau apie naudą svaičioti yra kvaila, jei nemoki
tos naudos pasiskaičiuoti. Beprasmiška, jei nesitiki parduoti elektros
tinklams; ir tai dar reikėtų pasvajoti (keletą metų investicijoms
pamasinti supirkimo kaina bus viliojanti, o kas bus po 5-10, kai jau
turėtų atsipirkti investicijos ir pradėti nešti naudą, turbūt nesunku
numanyti (technologijos tobulėja, pinga; tad nėra jokių prielaidų augti
ar nepigti ir tų technologijų gaminamai energijai, kurios supirkimo
kainos yra subsidijuojamos). Labai tikėtina, kad ragai.