Tema: Re: Link'o apie sovietmeti
Autorius: Pagonis
Data: 2017-02-10 23:38:48
Sorry, kad prikelsiu sena tema- tik dabar isskaiciau, ale as linkes
nesutikti.
Esu vidutinio amziaus, jau prie paauglystes isarde kolukius, tai galiu
palyginti laikus. :)
Paimkim eilini kaima su 500 gyventoju- prie sovietu buvo viskas- darzelis,
pradine- devynmete mokykla, kulturos namai, pastas, medicinos punktas,
biblioteka, nedidele parduotuve, ukio kontora su kazkokia valdzia ir
kiekviename kaime buvo normalios ukio dirbtuves, fermos ir visur vire
gyvenimas. Visi dirbo, po darbo gal gere, gal is ukio ka kombinavo bet visi
buvo uzsieme. Eilinis traktoristas ar melzeja galejo ismaisyti visa
sovietine teritorija praktiskai uz dyka, gyvenama plota visi gavo. Prie visa
to kulturnamio etatas rupinosi viesaisiais renginiais- vietineje saleje
rodydavo kina, organizuodavo renginius, ukio ar politines sventes, zodziu
tempe visuomene link kulturos.
Ka dabar turime? Ogi nieko- ukiai isdraskyti landsbergio, darzeliai vos
alsuoja, nes nera vaiku, vaikai mokytis isvezami i artimiausius miestelius,
med punktai seniai iskelti ten pat, kulturnamiai sugriuvo, geriausiu atveju
buvusiose mokyklose isikure visuomenes namai, kur dazniausiai vyksta
sermenys, arba karta metuose koks naujametinis pasibuvimas.Valdziai nerupi
zmones- jei kas uzsiima svietejiska veikla, tai tik savanorisku pagrindu.
Jaunimas issivazineja i miestus ar emigruoja, nes sita karta dar nemato kad
kas geretu. Vaikai vadzias paleido, bendrauti nebemoka, o jei dabar pacana
paprasytum runkelius raveti savaite, pats butum pasiustas taip toli, kad
kelio atgal nerastum. Ir dazni tevai neberanda bendros kalbos su vaikai-
anie dabar internete prisiskaite mandri- jie gi kita, ypatinga karta, ka cia
seniai supranta... Prie sovietu visokius erelius greit nugesindavo, o dabar
niekas nieko nebebijo.
Taip, dabar pasaulis lyg  ir atsivere, bet uz viska reikia moketi is savo
kisenes. Jei tu esi klestintis- gyvenimas tau zeria galimybes. A ka daryti
eiliniam zmogui, kuris negime verslininku? Ilsetis numyztoj turkijoj ar
egipte su rusu marozais? Jis geriausiu atveju dirba uz kelis simtus euru,
sukasi savo mazame pasaulelyje ir kas diena girdi kaip ne zmones is
valdzios, bet valdzia is jo ir musu visu vagia. Tai politikieriai musu
pinigais lizinguoja masinas, tai kariunai auksiniais saukstais kabina kose,
o gal kalejimai auksinius tulikus sustate?
Krc ir pensininku nereikia buti, kad nervai nelaikytu.