Tema: Re: dar apie irasu kokybe
Autorius: CodeC
Data: 2014-02-15 22:10:04
On 2014.02.15 20:10, AS wrote:
> "Gediminas" <gedas@gedas.lt> wrote in message
>
> Slengas cia toks. Nerandu dabar staigiai nei CD, nei SACD failu. Kazkas
> labai panasaus matosi kaip cia aprasyta:

tai vadinama dinaminio diapazono kompresija.
stipriai suspaudus dinamini diapazona, ji be katastrofisku iskraipymu
sugeba atkurti pigios (vidumi, nebutinai kaina) sistemos. nes tada
nebelieka dideliu piku signale, kuriems teisingai atkurti reikia daug
'rezervo'. suspausto signalo piku ir vidutinio lygio santykis yra mazas.
tokiam signale mazai 'tylos', t.y. viskas sukelta i virsu.
nera to ispudzio, kai instrumentai is tylos staiga tarsi 'uzgriuna'.
paleidus nespausta signala per prasta sistema, pradzioj viskas atrodo
smarkiai per tylu, tada norisi pasigarsint. o kai pagarsini, tada sulig
pikais girdysi klaikus triuksmai, klipinimas.
beje, neteisinga maisyti kompresija su klipinimu. kompresija tam ir
daroma, kad prastos sistemos neklipintu.
pvz. kambaryje klausant normaliai normaliu lygiu per +- normalias
koloneles pilnai pakanka 0.5-2W prie vidutinio garso lygio. bet norint
atkurti pikus tikroj muzikoj, reikia momentinio galingumo jau simtais
vatu. nuo sitos vietos elektronikoj nesigaudantiems fylams 'persikrauna
kompas' ir jie nieko nebsupranta, maisosi ir maiso kitus. tada pradeda
darytis mazai '100W per kanala', nes vat kazkur kazka panasaus girdejo i
tai, ka dabar cia parasiau. trumpa tiesa yra tokia, kad stiprintuvas,
galintis atkurti dideli dinamini diapazona, turi sverti daug ir buti
normaliai padarytas, tureti maitinimo saltinio ir ausinimo rezerva.
suspaudus signala 'garsiai' groja labai sekmingai ir visiski pigiakai,
kuriu transformatoriai mazesni uz stalines lempos maitinimo blokeli.
cia yra gerai viskas prasyta apie kompresija:
http://sound.westhost.com/compression.htm