Tema: Re: visatos buvis ir ateitis
Autorius: Vasaris
Data: 2011-10-13 16:18:53
"Shell" <no@mail.4.u> wrote in message news:j718uf$uc9$1@trimpas.omnitel.net...
> Mes čia vis dar kalbame apie "Wave function collapse"
> (http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_function_collapse)? Nes tada aš
> nesuprantu, kaip tu gali pasirinkti į ką kolapsuoti, tai visiškai
> nepriklauso nuo stebėtojo, jis tik gali žinoti tikimybes ir nustatyti
> faktą į ką vyko kolapsas.

Ne tik (t.y. apima, bet tėra tik sub-aibė). Tavo minima notacija pasireiškia kvantiniame lygmenyje 4 arba 5 dimensijose (dalelės vieta arba greitis, orbitos tikimybių distribucija). Mano minima notacija pasireiškia taip, kaip interpretuojama stygų teorijoje - kad kolapsavimo "objektas" gali būti ir dalelė ir atskira dalelės istorija visatoje, visatos visos istorijos ir pan.

Tavo ramybės dėlei pasakysiu, kad pirmoji notacija yra daug produktyvesnė - ir moksliškai ir ekonomiškai. Antroji notacija įdomi daugiau pramogai/modeliavimui/smegenų mankštai.