Tema: Re: visatos buvis ir ateitis
Autorius: Shell
Data: 2011-10-11 14:22:55
On 10/11/2011 10:31, Vasaris wrote:

> Nesupratai minties - visatai visiškai px. ar Jobs'as gyvas ar ne. Tai svarbu tik Jobs'ui ir galbūt dar kažkiek padarų.

Greičiausiai nesupratau, nes mano nuomone yra skirtumas ar žmogus
egzistuoja ar ne. Pradinis klausimas post'e netgi buvo, "ar objektai
erdveje butu issideste ten pat ir zmoniu mintys tos pacios?". Tiesiog
nematau, kaip gyvo ir mirusio Jobso mintys gali buti tos pačios.

> Mano kukliu įsitikinimu, jeigu tavo vieno neurono "balsas" (cheminės sinapsės potencialas/laidumas) lemia galutinį sprendimą, tada tu arba ameba arba šizofrenikas ;-)

O mano kukliu įsitikinimu reikėtu truputi pasimokinti matematikos. Jeigu
"balsavime" dalyvauja 50.001 neuronų, ir už kiekvieną sprendimą pasisako
po  25.000, tai likęs neuronas turi lemiamą balsą. O dabar prašome
parodyti amebą su 50k neuronų.

> Ta prasme negali? Jeigu tu nevaldai savo minčių/sąmonės išvis - aišku negali pasirinkti, renkasi "neuronai". Kuo žmogus sąmoningesnis, kuo geriau pažįsta savo pasąmonę

Mes vis dar apie kvantinę mechaniką čia kalbame, tiesa?
Smegenis sudarantys elektronai, protonai, neutronai ir jų sub-dalelės
kvarkai, nuolat tarpusavyje sąveikauja. Tačiau kiekviena sąveika yra
nulemta tikimybės - įvyks/neįvyks. Ir smegenys, kaip dalelių masyvas
niekaip negali įtakoti šių sąveikų, jos tik aukštesniame lygmenyje
formuoja neuronų jungtis, kurios priima aukšto lygio sprendimus.

> Kiek reikia bitų - nežinai nei tu nei aš.

Kaip nežinau? Jei aš pats programuoju simuliaciją, aš tiksliai žinau
kiek bitų allokuosiu kiekvienos dalelės būsenai aprašyti.

> Mes tik su savo eksperimentiniais įrankiais stebime, kad tų bitų "detalumas" vis auga kasantis žemyn, ir greičiausiai baigiasi lygiai ten, kur baigiasi eksperimentinių įrankių skiriamoji geba. Jeigu pastatytumėme Mėnulio orbitos dydžio ciklotroną ir maitintumėme tarkime 10% saulės energijos, dar klausimas, kiek ten papildomai sub-sub-sub atominių lygmenų rastumėm.

Net nereikia kasti giliau, nes ir dabar žinomą lygi sunku susimuliuoti
dėl resursų trūkumo. Apie tas visas simuliacijas noriu pasakyti, jog
virtuali mašina, kurios gylis N, negali pilnai simuliuoti N-1 gylio
virtualios mašinos, tik ją aproksimuoti, nes einant gylyn resursų
(informacijos) kiekis mažėja.

> Niekas niekur neskyla. Visi variantai jau egzistuoja. Tu tik išgyveni vieną konkretų. Kokį - renkiesi pats ("kolapsuoji"), savo pasirinkimo galimybių ribose.

Tik stygų teorijoje egzistuoja, kuri, beje, nėra vedantysis kvantinės
mechanikos modelis. Pagal Kopenhagos interpretaciją irgi neskyla,
tiesiog kolapsuoja į vieną iš variantų. O skyla multi-verse
interpretacijoje...

> Augant tavo proto, tavo artimųjų, tavo grupių, tavo visuomenės, tavo kultūros, visos žmonijos skaičiavimo galiai ir sąmoningumui, galimybės kolapsuoti į norimą scenarijų sparčiai gerėja. Cituojant Šekspyrą žmogus yra labai panašus (arti) dievo. Cituojant rodosi Saganą (gal su kažkuo ir maišau) - vieną kartą visatoje užgimus gyvybei ir protui, yra labai didelė tikimybė, kad jie niekados neišnyks ir perdirbs visatą pagal savo poreikius.

Mes čia vis dar kalbame apie "Wave function collapse"
(http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_function_collapse)? Nes tada aš
nesuprantu, kaip tu gali pasirinkti į ką kolapsuoti, tai visiškai
nepriklauso nuo stebėtojo, jis tik gali žinoti tikimybes ir nustatyti
faktą į ką vyko kolapsas.

> Todėl, kad toks scenarijus yra optimalus pagal visatos, kurioje egzistuoji, dėsnius. Tau reikia suprasti vieną dalyką - tu ir visata esate vienis, vienas kito atspindžiai, aišku atitinkamose proporcijose. Visata kol kas elgiasi produktyviai - "gimdo" stabilius dėsnius, kuria materiją, užtikrina energijos potencialų skirtumą iš žvaigdžių į "vakuumą", kuris įgalina apdoroti informaciją (gyvybės požymis, taip kaip mes ją suprantame). Todėl ir tavo produktyvus elgesys yra visiškai nieko keisto.

Na, aš ne to klausiau. Remiuosi dimensijų aiškinimu iš
http://www.tenthdimension.com, nors nesu tikras ar stygų teorija taip
pat aiškina savo 10-11 dimensijų. Taigi, cituoju "Now, as we enter the
seventh dimension, we are about to imagine a line which treats the
entire sixth dimension as if it were a single point. To do that, we have
to imagine all of the possible timelines which could have started from
our big bang joined to all of the possible endings for our universe (a
concept which we often refer to as infinity),"

Man nesuprantamas yra "imagine all of the possible timelines" - kas tos
visos įmanomos linijos? Aš suvokiu visatos liniją (A) kurioje šiuo metu
yra mano sąmonė, ir bandau įsivaizduoti alternatyvią liniją (B), kuri
skiriasi tik labai labai nedaug, pvz. A ir B nuo pat Big Bango buvo
visiškai identiškos ir skiriasi tarkim tik tuo, kad linijoje B ateinantį
penktadienį iš darbo gryšiu eidamas atbulas, o ne kaip įprastai. Visi
fizikos dėsniai, visa logika ir įvykiai abiejose A ir B sutampa, bet B
linijoje yra ši viena anomalija. Kodel mano sąmonė atsimena tik normalią
liniją A?

Shell