Tema: Re: gelezies papildymo naturalus metodai
Autorius: Dex
Data: 2009-07-08 12:42:57
turiu keleta vegetarisku patiekalu knygu virtuveje. Paprasta diena
nedaznai gaminu, nes visiskai nera laiko, t.y. jei greiti pusryciai -
tai pienas arba jogurtas uzpiltas ant kokiu nors sausu pusryciu, ale
javainiu, cornflake'su ir pan. arba virtas, keptas kaiusinis/omletas
(kiausiniene vienas pazystamas gyresi mokas iskepti gal 15 budu :) na as
ju visu nezinau) arba jei turiu truputi laiko ryte tai issiverdu kose
(grikiu paprstai, su sviestu ir pienu, arba aviziniu dribsniu, arba
manu, arba soru....), ai dar varskes sureliai ryte labai megstu.

Pietus, deja, visada valgau kavinese. Siaip, manau, kiekvienam reikia
atrasti savo kavine, kur normaliai gamintu, "nesustotu" skrandis, ir
kaina normali butu. Su laiku nemesisku patiekalu pasirinkimas lietuvos
kavinese dideja. Dabar - tai ne pries 5-7 metus  :)
Zuvies patiekalai su ryziais ir ne tik, lietiniai su varske, su suriu,
darzoviu uzkepai, darzoviu plovai, visokie mieliniai blynai. Sitie
patiekalai nors ir ne indiski, bet vegetariski, be mesos. Tenka valgyti
kas yra.

Darbe per diena visokiu zaliu arbatu pageriu, riesutu pagriauziu (labai
sveika, baltymai dxr.), koki obuoli kita iki piet, po pietu banana ar
siaip kazka.

Vakare, jei mieste, stengiuosi kokiu salotu suvalgyti (pries miega
neprisivalgyti). Jei namie - kazka lengvo pasidaryt, priklausomai nuo
laiko, ar is vegetariskos knygos, arba tiesiog kazka. Pvz makaronu su
tunu arba su saldziu kokosu-sokoladiniu padazu (pats sugalvojau si
recepta, truputi isikirtes i indusu virtuves niuansus)

Savaitgaliai - tai mano megstamiausias metas, kai galiu tikrai kazka
pasigaminti namie is tikru indisku vegetarisku patiekalu, pasikviesti
draugu ir juos vaisinti.
Nezinau net ka konkreciai pavardinti - ju yra galybe. Cia tiesiog
reiketu ragauti :)

Lengvi uzkandziai, puriai - ale duoneles, catniai - padazai, blynai,
troskintos darzoves, gaivieji gerimai, jogurtai, jogurtu gerimai,
sriubos. Kiekviename patiekale suderinta didziule skoniu ivairove, kuri
pasiekiama prieskoniu deka.

Tikrai kas pakainuoja - tai prieskoniai. Bet karta nusipirkes, naudoju
juos ilgai. Didele dalis indisku prieskoniu (tokie kaip karis, garstyciu
seklos, kardamono ankstys, kurkuma, anyziaus seklos, asafetida), taciau
taip pat ir visi iprasti - kmynai, petrazoles, krapai, pipirai.

Sakyk, jei kazkas konkreciai domina

Dex