Tema: Re: Vel apie brangu cukru
Autorius: CatBlack
Data: 2013-01-17 15:50:33
Na gerai, o kiek bchi uzregistravo preparatu? Kad ir tose "treciojo pasaulio" salyse? Ar pastoviai kisdavo kojas kysininkai valdininkai?

"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:kd8ihk$sei$1@trimpas.omnitel.net...
Gal ir nebuvo Grasalva blogas preparatas, bet jis nebuvo praėjęs
normalių klinikinių tyrimų, be ko normaliose valstybėse tokio preparato
negalima registruoti. Tam, kad parodyti, jog šis rekombinantinis G-CSF
preparatas veiksmingas ir kokius turi-neturi šalutinius poveikius,
reikia atlikti klinikinius tyrimus. Tai prieš pradedant pardavinėti
atliko pirmoji rekombinantinį G-CSF pradėjusi gaminti Amgen, tai padarė
prieš patekdamos į šių preparatų rinką kitos kompanijos. Kai gamini
analogišką, kitų jau sukurtą ir išbandytą preparatą, tau nebereikia
išradinėti dviračio - daryti didžiulio darbo nuo idėjos, mokslinių
tyrimų iki preklinikinių ir klinikinių tyrimų, bet tyrimus, parodančius,
kad tavo preparatas saugus ir veiksmingas, kokiomis dozėmis vartojamas,
atlikti reikia, nes kiekvienos kompanijos gamybos technologija ir
medžiagos neišvengiamai skiriasi.

Iki tol jie savo produkciją - interferoną, augimo hormoną ir tą patį
G-CSF stumdė vien trečiojo pasaulio ir kai kuriose Rytų Europos šalyse,
kur nelabai paisoma nei saugumo, nei patentų, reikalui esant su
atsakingais valdininkais galima "susitarti". Grasalvą irgi užregistravo
Lietuvoje dar prieš įstojant į ES ir, nors žinojo, kad ES galioja
griežtesni reikalavimai, nesiteikė atlikti normalių klinikinių tyrimų -
vis tiek visi draugai, padės. Tai paskui ir kilo konfliktas su Europos
Komisija, o Kirkilo vyriausybė tame konflikto stojo "skriaudžiamo
lietuviško verslo" pusėn. Tuo būdu sugadino tą Grasalvos vardą ir
sekantį kartą savo G-CSF preparatą jau nusprendė registruoti kaip naują
vaistą pavadinimu "TevaGrastim", su kuriuo atliko normalius tyrimus ir
juo gali prekiauti visoje ES. Taip pat šį preparatą jau aprobavo FDA,
todėl juo galima prekiauti ir JAV, taipogi ir daugelyje kitų pasaulio
šalių. Kai atitinki keliamus reikalavimus - niekas nebemuša ir
nebeskriaudžia tuose vakaruose, kai bandai daryti verslą pagal savo
"poniatkes" - tada skriaudžia.