Tema: Re: Padarykim nekalta penktadienio fleima apie dviguba pilietybe
Autorius: Bone Daddy <
Data: 2017-05-06 18:40:26
o tu užmiršai apie "polskaja karta" ?
Gali atsitikt ir iš pietryčių. Niekas negali žinot, kas bus po 10 - 50 metų.
gal atsiras naujas Hitleris, gal naujas Pilsudskis. Ar švedai išprotės . . .
   beje, kas čia verkia?

On 2017-05-05 12:27, Sail wrote:
> Poziuriai buvo du. Vieni sake, kad jei jau isvaziavo ir kita pilietybe
> gaut
> nori, tai tegul neturi Lietuvos pilietybes, nes nexui - reik aukot ka nors
> jei nori gerai gyvent.

Permečiau akimis visą tread'ą ir nei viename neradau ne užuominos apie
šio draudimo priežastis ir kam jis iš viso reikalingas. Visi kiti
svarstymai, neužkabinus esmės, yra beprasmiški.

Lietuvos Konstitucijoje yra ganėtinai neblogai įdiegti apsaugos
mechanizmai nuo didžiausios mūsų tautai tragedijos - okupacijos iš rytų.

Kai buvo kuriamas Konstitucijos tekstas, visiems buvo akivaizdu, jog
toks draudimas sudarys nepatogumų ir Lietuvos piliečiams, bet nebuvo
rasta geresnio varianto už šitą. Tuo metu Lietuvai apie ES ir NATO dar
buvo galima tik rožinius sapnus sapnuoti, todėl tokios išlygos nenumatytos.

O apsaugos mechanizmo esmė - apsisaugoti nuo svetimos ir priešiškos
valstybės pasų dalinimo Lietuvos piliečiams, tikslu paskui atvykti su
tankais jų "gelbėti".

Apsaugos mechanizmo esmė - dvigubos pilietybės draudimo principas
įtrauktas į I-ojo Konstitucijos skirsnio "Lietuvos valstybė" 12-ą
straipsnį, kuris gali būti keičiamas tik referendumu.

Ir todėl visi ginčai gerai tai ar blogai, žmonėms patogu nepatogu, žydai
vienaip, o maoriai kitaip ir t.t. ir pan., neturi jokios teisinės
prasmės. Pirma reikia atsakyti į esminį klausimą, ar prarado šis
Konstitucijos straipsnis apsauginės funkcijos prasmę šiais laikais ar
dar ne? Jei atsakytume, "taip, jau tikrai neaktualu", tada kelias vienas
- referendumas. Jei aktualu, baigiam verkti ir laukiam tinkamesnių laikų.

Bet man kažko atrodo, jog jis iki šiol aktualus. Panašu, jog ne aš
vienas taip manyčiau, todėl šitas referendumas neturi realių
perspektyvų. Būtent todėl ir bando iniciatoriai sukti viską per išlygą
"ir kitais įstatymo nustatytais pagrindais". IMHO, bet šitas variantas
man atrodo nerealiu, ir Konstitucinis teismas jo nelaimino seniau,
nelaimins ir dar sykį.