Tema: Re: Ar galima išvaryti darbuotoją atostogų?
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2009-05-12 10:21:56

> Mano nuomone, pirmas punktas ipareigoja atsotogas suteikti (panaudoti)
> einamaisiais darbo metais. Tas galioja tiek darbuotojui tiek darbdaviui.
> Jei ziurint is pazodines formuluotes darbadavys turi suteikti atostogas.
> Antras punktas tik nurodo kaip gali buti suteikiamos atsotogos, sudaromas
> atsotogu grafikas. Bet jis nesuteikai teises ignoruoti pirma punkta ir
> atostogu nenaudoti.

Nu labai jau pritempta gaunas, kad ipareigojimas suteikti atostogas sukelia
kazkokias pareigas darbuotojui. Imkim kita sriti. Medicinos istaigos
personalas ipareigotas tau suteikti pirmaja medicinos pagalba. Taciau jie
negali tuo priversti taves pasinaudoti, net jei tai grestu mirtinas pavojus.
Kitas pavyzdys ish to pacio kodekso - darbuotojui suteikiama pertrauka
pailseti ir pavalgyti. Šiuo atveju net nenumatyta galimybe deretis -
pertrauka privalo buti suteikta. Ar tai reiskia, kad ash sedes ant dietos ir
pertraukos metu nepapietaves jau pazeidziau darbo sutarti ? O jei darbo
sritis tokia, kur darbuotojas jau ateidamas turetu zinoti, kad atostogos bus
ne visai pagal jo pasirinkima, o reikes eiti priverstinai, tokia tvarka
nustato vyriausybe (DK 148 str.)

Be to, Lietuvos Konstitucija:

Kiekvienas dirbantis žmogus turi ***teisę*** turėti poilsį ir laisvalaikį,
taip pat kasmetines mokamas atostogas.