Tema: Re: Mobilus shviesoforas
Autorius: Linas Petkevicius
Data: 2009-09-22 07:58:23

> Tai ukiskai pasakant yr apasekme "teisingo" auklejimo, kas teisus, kas ne
> ir jei teisus, nx man kazko saugotis. Ir klausimas ar kazkoki sviesoforai
> ar spec zenklai nepadarys meskos paslaugos.

Kaip ir rasiau - niekur neneigiau auklejimo butinumo. Pats maciau
juokingai/graudu vaizdeli, kaip per kretinu mase Vilnuje tevas aiskina
sunui, kad "vaziuojam per raudona, nes musu daug ir jie nieko mums negali
padaryti". Taciau ash ziuriu biski ish kitos puses. Man, kaip suaugusiam,
pereiti per kelia nera didele partine uzduotis. Taciau 7-eriu metu vaikas,
net jeigu ir pasviestas tuo klausimu, zinios pas ji teorines. Todel ir
manau, kad reikia kazkoki ramento, o neverta pasitiketi vien tik jo gabumais
ar kitu eismo dalyviu samoningumu. Taigi net shalyse, su kitokia eismo
kultura, mokykliniai busikai ijungineja avarinius ir vairuotojams liepiama
pristabdyti iki minimalaus greicio, kai i kelia gali iseiti mokinukas.
Reiskia ir jie nepasitiki jo samoningumu ir stengiasi jam padeti. Sutik, kad
jis dar nera normalus eismo dalyvis - tai dar tik besimokantis. Ir spargalke
(nebutinai sviesoforas ant busiko), kaip ir padetu jam praeiti tuos mokslus.
Kai vaika mokina vaziuoti su dviraciu ir "Liutukui"prideda ish shonu mazus
ratukus, niekas gi nesako, kad ji taip lepina ir jis niekad neismoks
vaziuoti su dviraciu.

Beje, apie eismo dalyviu samoninguma. Teorija apie tai zinau neblogai.
Perskaites kruva knygu, Taciau elementarus praktinis pavyzdys. Nezinau, ar
tu Vinietis, bet prie Zemaites viesbucio kiemuose yra keletas namu, kuriuose
gyvena aklieji. I "Rimi", esanti kitoje gatves puseje, per kuria eina
normalus trafikas jie vaiksto vieni - kelia moka mintinai. Uz kokiu 100
metru yra pereja virs kelio - toks ale tiltelis. Tai va - kokius penkerius
metus dirbau netoli. Ir n kartu maciau, kaip aklasis, vietoj to, kad eiti
iki tiltelio, kelia periedineja skersai keturias juostas, nes tingi iki jo
nueiti. Vaizdelis - psichinis. Suprantu, kad jie ten savo sistema atidirbe,
bet atrodo kaip kamikadzes...