Tema: Re: skiepu nuo gripo efektyvumas?
Autorius: Ruta
Data: 2011-01-18 19:23:50
Kaip sakoma, tikėk tik tokia statistika, kurią pats suklastojai...

O jei rimtai - ypač sveikatos srityje statistikos yra toks dalykas,
kurį, priklausomai nuo interesų, įtraukiant tam tikrus faktorius - o
ypač juos praleidžiant  - galima gauti vos ne diametraliai priešingus
rezultatus. Kaip toj istorijoj apie studijas su blusa (trumpai: jei
blusai nutrauki kojas, ir sakai: šok! ji nešoka. Išvada: nutraukus
kojas, blusa praranda klausą).

Konkrečiai dėl mirtingumo tai esu girdėjus tokį teiginį (Šveicarijos
autorius esą remiasi pirminių šaltinių, t.y. būtent klinikinių tyrimų
rezultatų ir statistikos analize), kad pasiskiepijusių nuo gripo grupėje
mirtingumas (bet, dėmesio, mirtingumas, ne mirtis nuo
gripo/komplikacijų) yra tikrai statistiškai mažesnis, o bet tačiau tai
nepriklauso nuo to, ar tuo metu siaučia gripas ar ne. Autorius daro
išvadą, kad priežastinis ryšys yra greičiau ne su skiepais, bet su tuo,
kad skiepijasi būtent daugiau tokie žmonės, kurie ir šiaip daugiau
dėmesio skiria savo sveikatai.

Be to jis teigia, kad nors vis daugiau pagyvenusių žmonių skiepijasi
(skaičiai Šveicarijos) - 1980 tokių buvo 15%, 1980 - 65%, tačiau mirusių
nuo gripo procentas visiškai nepasikeitė. Tas pats esą konstatuojama ir
JAV bei Italijoje.