Tema:
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-07-25 21:36:02
On Wed, 25 Jul 2018 18:23:19 +0300, Gintas wrote:

> natai, naciai Lietuvos piliecius arciau veze-i krosnis (is kuriu
> negriztama, skirtingai nuo Sibiro)

"Kanibalų sala: kaip vienoje siaubingiausių Stalino kalinių stovyklų žuvo
beveik 5 tūkst. žmonių"
delfi.lt/news/daily/world/kanibalu-sala-kaip-vienoje-siaubingiausiu-
stalino-kaliniu-stovyklu-zuvo-beveik-5-tukst-zmoniu.d?id=78567211#
Slaptosios milicijos vadovas Genrichas Jagoda ir Gulago sistemos vadovas
Matvėjus Bermanas sugalvojo brutalų socialinės inžinerijos projektą,
kurio tikslas buvo mažiausiai 2 mln. žmonių apgyvendinti atokiose Sibiro
ir sovietinio Kazachstano platybėse. Anot jų idėjos, „naujakuriai“
milijonus hektarų žemės turėjo paversti dirbama žeme ir per dvejus metus
sukurti savarankiškai gyvenančias bendruomenes. Iš dalies šiuo planu buvo
siekiama pridengti badą Ukrainoje ir kitose šalies dalyse.
„Kartą iš Mirties salos į mūsų namus buvo atgabenta viena moteris, - 1989
metais pasakojo šiauriniame Obės krante įsikūrusio Nazino kaimo gyventoja
Feofila Bylina.  Ji turėjo būti išvežta į kitą stovyklą... Moteris pas
mus turėjo pernakvoti, ir aš pamačiau, kad jai buvo nupjaustytos
blauzdos. Aš jos paklausiau apie tai ir ji atsakė: „Jie man tai padarė
Mirties saloje. Nupjaustė blauzdas ir jas išvirė“. Jai buvo nupjauti visi
blauzdų raumenys. Dėl to jai šąlo kojos ir moteris vyniojo jas
skarmalais. Tačiau ji galėjo pati vaikščioti. Ji atrodė kaip senutė, nors
jai tebuvo per 40 metų“.
Sovietų dokumentuose, kurie saugomi Gulago muziejuje Tomske, užfiksuotos
kai kurių nusikaltėlių, patekusių į Nazino salą, apklausos. Vienas buvo
paklaustas, ar valgė „žmogaus mėsą“.
„Ne, tai netiesa, - atsakė jis.  Valgiau tik kepenis ir širdis“.
Paprašytas papasakoti smulkiau, jis atsakė: „Buvo labai paprasta. Tai
tarsi šašlykas. Iš karklo šakų pasidarėme iešmus, supjaustėme organus
gabaliukais, suvėrėme ant iešmų ir pasikepėme virš ugnies“.
„Rinkausi tuos, kurie dar būdavo gyvi, bet jau arti mirties, - pridūrė
jis.  Buvo akivaizdu, kad jie netrukus mirs  po dienos ar dviejų jie bus
nebegyvi. Taigi jiems mirti tokiu būdu buvo lengviau. Dabar. Greitai.
Nesikankinant dar dvi ar tris dienas“.
Kiti pasakojo apie moteris, kurios būdavo pririšamos prie medžių. Vyrai
nupjaudavo joms krūtis, blauzdas ir kitas kūno dalis.
V. Veličkos ataskaita Maskvoje sukėlė tikrą sensaciją. Pats V. Velička
buvo atleistas iš pareigų partijoje. Vėliau jis tapo žurnalistu ir
Antrojo pasaulinio karo metais sulaukė šlovės kaip karo korespondentas,
lydėjęs Raudonąją armiją iki pat Berlyno. Po karo jis parašė kelias
knygas, kuriose liaupsino sovietų vyriausybės bandymus keisti Sibirą.
Tačiau apie Kanibalų salą jis daugiau niekada neužsiminė.

Pokaryje zmoniu naikinimo mastas sumazejo, nes mazai liko ka naikinti

"Vaizdai iš Sibiro: ekskavatoriaus perskrostas karstas ir ant kalinių
kaulų statomi gyvenamieji namai"
3w delfi.lt/news/daily/lithuania/vaizdai-is-sibiro-ekskavatoriaus-
perskrostas-karstas-ir-ant-kaliniu-kaulu-statomi-gyvenamieji-namai.d?
id=61601577
- Didžiausią gėdą daro oficialios delegacijos ir įvairios grupės, kurios
važiuoja palėbauti į Sibirą. Ten gyvenantys lietuviai negali suprasti,
kam reikia važiuoti kokiai dešimčiai žmonių, kai klausimą gali išspręsti
vienas arba du, trys atstovai. Vietinių bendruomenių nariai ir vadovai
turi gerai paplušėti tokių „vizitų“ metu. Jie visada su nerimu laukia
tokių „svečių“, nes turi daug rūpesčių juos priimdami...
-
Apsakyme „Miestas ant kalno“ iš rinkinio „Kolymos sąsiuviniai“ Varlamas
Šalamovas aprašo kaip vadinamieji blatnieji (užkietėję kriminaliniai
nusikaltėliai) už kūniškus malonumus išbadėjusioms moterims mokėdavo
duona. Bet kaip mokėdavo?! „Honoraru“ būdavo toks duonos kiekis, kokį
moteris pajėgdavo suvalgyti, kol plačios širdies maitintojas naudodavosi
jos kūnu.
„Aš tą duoną  pasakojo autoriui vienas iš blatnųjų  iš anksto užšaldau
sniege ir kišu jai į burną  įšalusios daug nesuvalgys... Einu atgal  ir
duonos davinys sveikas.“ Ne mažiau pritrenkiantis ir kitas epizodas,
aprašytas Levo Razgono knygoje „Neišgalvota“. Kartą autorius, jau
išlaisvintas iš lagerio, bet paliktas dirbti jame sanitaru, taigi jau
spėjęs pamiršti badmetį, neturėjo apetito, tačiau grąžinti savo davinį į
virtuvę laikė firmine kvailyste.
Pamatęs lagerio kiemą šluojančią jauną merginą, dar visai mergytę, L.
Razgonas pakvietė ją valgyti. Ji lėtai ir mėgaudamasi kiekvienu šaukštu
valgė kalėjimo viralą, o baigusi pasisuko į geradėją abejingu veidu. „Man
atsigulti ar kaip?“- paklausė ji. Kai kalbos dovaną praradęs ir nieko
nesuprasdamas, L. Razgonas pažiūrėjo į mergaitę, ši pasakė: „Manęs be
šito nemaitina...“
Išbadėjusiam žmogui, kuriam elementarus orumas yra neleistina prabanga,
beprotiškai skani yra tiek šleikšti duona perpus su pjuvenomis, tiek
skysta kalėjimo balanda.