Tema:
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-07-24 23:43:45
Reiketu ir apie kolukius trimituoti

"Generolo Vėtros anūkė metė baisius kaltinimus seneliui ir Lietuvai: kas
slepia tiesą?"
delfi.lt/news/daily/demaskuok/generolo-vetros-anuke-mete-baisius-
kaltinimus-seneliui-ir-lietuvai-kas-slepia-tiesa.d?id=78591343
Lietuvos žydų bendruomenės pirmininkės Faina Kukliansky teigimu „žydų
varymas į getus ar bet koks kitas „izoliavimas“ arba „su izoliavimu
susijusių reikalų tvarkymas“ ir yra žydų naikinimas“.

"Kitos mėnulio pusės“ užtemdyta kolchozų pradžios istorija"
3w alfa.lt/straipsnis/13972689/
Kitos.menulio.puses.uztemdyta.kolchozu.pradzios.istorija=2012-03-07_07-00/

Literatūroje lyg tarp kitko tarstelėjama, kad kolchozai buvo pusiau
baudžiava. Argi? Nesuvokiame savo tėvų, senelių padėties tragiškumo (iki
1958-1964 m.) gelmės, savo aklumu užgauname juos. Mano išmanymu, daugeliu
požiūrių baudžiavos laikais buvo geriau. Tuomet kiekvienas kiemas turėjo
atidirbti 5-6 lažo dienas, t. y. vyras su dviem jaučiais ar arkliais - 3
d. ir pėsčia moteris - 2-3 dienas. Be to, per metus prisidėdavo 10-12 d.
vadinamųjų gvoltų (išvežti mėšlą, šienauti, kirsti javus), bet už tą
darbą ponas turėjo atlyginti pinigais. Kiekvienas kolchozninkas turėjo
dirbti 6 dienas per savaitę.

Lažą baudžiauninkams reikėjo eiti už dvaro skirtą žemę. 1900 m. Kauno
gubernijoje beveik 78 proc. valstiečių turėjo žemės daugiau nei po 3
dešimtines (3,3 ha), iš jų 72 proc. - 10 ir daugiau dešimtinių. Šiuos
duomenis apie turėtą žemę reiktų maždaug 10 proc. sumažinti, nes apie
tiek jos prisipirko po baudžiaviniais laikais. Kaip žinoma, kolchozninkai
buvo gavę vos po 0,6 ha. Baudžiauninkams įstatymais buvo priskirtos
gamyklos, miškas. Kolchozninkai tokių servitutų neturėjo. Dvarininkai
(tarkim, Romeris) reikalavo, kad kiekvienas valstiečio kiemas turėtų ne
mažiau kaip 2 darbinius jaučius, 3 arklius, po dvi karves, avis ir
veislines kiaules. Raudonieji dvarininkai elgėsi priešingai: draudė
laikyti arklius, leido turėti vieną karvę (kartais ir prieauglį). Ir tai
vienai karvei šerti, ganyti nebuvo nei šieno, nei ganyklos.