Tema: Re: Geriausios valstyb?s
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2018-06-30 11:18:00
> Itariu, kad taip galvojo ir nepriklausomos Lietuvos vyriausias
> kariuomenes vadas Vitkauskas: "kur norim, ten dirbam" Ir isvare i Maskva
> karo meno rusus mokyt. Didesne alga gal ten buvo?

Po 50 metu Jeruzelskis ta pati galvojo Lenkijoje

1940 m. vėlyvą pavasarį Vokietija užėmė Daniją, Belgiją, Olandiją ir
sutiko nebent simbolinį pasipriešinimą. Tarkim, Belgijos kariuomenė
tikrai nebuvo drastiškai mažesnė už Trečiojo Reicho, kaip Lietuvos,
Latvijos ar Estijos, palyginti su Sovietų Sąjungos.

Jeigu nebutu Vitkausko tai butu kaip Latvijoje ir Estijoje

Lituanus verus, 2012 03 16 20:06
Garbė ir šlovė latvių SS legionieriams! Jie pranoko visus ir patys save.
Jau mūšiai vyko Berlyno prieigose, bet legionierių ginamo Kuršo rusai
taip ir nepajėgė užimti. Stalinas reikalavo užimti Kuršą betkokia kaina
ir tikrai dėl kainos rusų vadai nesismulkino, bet net jų baimė prieš
Stalino rūstybę nieko negalėjo padaryti  400 000 savo galvų paguldė rusai
Kurše, 2 500 tankų ir 1 000 lėktuvų neteko, bet latvių legionierių
nenugalėjo.

Vitkausko deka Lietuva kovesi dar 10 metu kol Maskva nusileido ir i
valdzia susodino kolaborantus. Tokius kaip siandien matome Cecenijoje.

„Nepriklausomybės sąsiuviniai“: L. Berijos raportas apie Lietuvą"
3w delfi.lt/news/daily/lithuania/nepriklausomybes-sasiuviniai-l-berijos-
raportas-apie-lietuva.d?id=60635711

Čekistinėms karinėms operacijoms buvo pritraukta MGB kariuomenė iki 18
tūkst. žmonių ir pastovios tarnybos pagrindu veikiantys vadinamieji
liaudies gynėjai iki 10 tūkst. žmonių. ... Šiuo metu tokie garnizonai yra
224 gyvenamosiose vietovėse, neskaitant Pabaltijo karinės apygardos
karinių dalių garnizonų.

19441952 m. Lietuvos TSR buvo areštuota, nužudyta ir ištremta daugiau kaip
270 tūkst. žmonių ... sudaro 10 proc. šalies gyventojų.

Nežiūrint tokių reikšmingų represijų, padėtis Lietuvoje lieka įtempta,
nacionalistinis pogrindis vis dar veikia ir vykdo aktyvų antitarybinį
darbą. Tai paaiškinama ir tuo, kad masinių operacijų metu buvo areštuota
ir ištremta iš Lietuvos TSR ribų daug piliečių su nereikšmingais
kaltinimais, o nemažai ir iš viso be jokio pagrindo.

Nuo 1944 iki 1953 m. nacionalistinio pogrindžio gaujos nužudė 12910
partinio tarybinio aktyvo žmonių...

Nacionalistiniam pogrindžiui nuo 1949 m. vadovauja vadinamoji „Lietuvos
laisvės kovotojų sąjungos taryba“, kuriai vadovauja buvęs Lietuvos
kariuomenės generalinio štabo kapitonas Žemaitis (suimtas 1953 05 30,
sušaudytas 1954 11 26 Maskvoje  A. L.).

Kartu su teroristine ir diversine veikla nacionalistinis pogrindis
visuomenėje veda plačią antitarybinę propagandą, platindamas laikraščius,
brošiūras ir lapelius, spausdinamus nelegaliose spaustuvėse, rotatoriais
ir rašomosiomis mašinėlėmis po keletą tūkstančių egzempliorių. Nelegalus
laikraštis „Laisvės žodis“ leidžiamas kas mėnesį, kuriuose nušviečiamos
Lietuvos vidaus problemos, talpinama informacija iš antitarybinių
„Amerikos balso“ ir BBC radijo stočių, kviečianti aktyvinti kovą su
tarybų valdžia, turint tikslą atplėšti Lietuvą nuo Tarybų Sąjungos.

.... asmenims, palankiai nusiteikusiems nacionalistinio pogrindžio
atžvilgiu, išduodami specialūs kvitai apie iš jų paimtą maistą, drabužius
ir pinigus, kuriuose nurodoma, kad juos galima bus pateikti ateityje
„TEISETAI“ Lietuvos vyriausybei.

nutarta atleisti iš vidaus reikalų ministro pareigų drg. Kondakovą ir
pakeisti jį, taip pat ir ministro pavaduotojus lietuviais; pritraukti
patikrintus lietuvių kadrus darbui tiek centriniame aparate, tiek ir
rajoniniuose Lietuvos VRM organuose; VRM organų operatyvinių darbuotojų
kadrų rengimui bei milicijos organų karininkų rengimui Lietuvoje kuriama
speciali čekistų mokykla ir milicijos karininkų mokykla, kurios buvo
komplektuojamos iš lietuvių.
Lietuvos KP CK aparate ...   Lietuvos TSR tarybinių ūkių
ministerijose ... Raštvedyba tiek respublikiniuose, tiek ir rajoniniuose
partiniuose organuose yra vedama rusų kalba.

Todėl kyla būtinybė rimtai išnagrinėti padėtį Lietuvos TSR, turint tikslą
kardinaliai išspręsti klausimą dėl lietuvių kadrų rengimo, ugdymo ir
iškėlimo.

L. Berija

1953 m. gegužės 8 d., Nr. 52/B.