Tema: Re: Nevisai su protu draugaujantis kolega
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2010-08-17 19:37:48
Matai, fyntas čia labai gudrus, formaliai LP teisus, nes ne tu moki PVM, o Maxima.
Tačiau nutylima, kokia prekės kaina būtų, jei PVM Maximai nereikėtų mokėti. Ar tikrai 21% mažesnė (nesikabinėjam dabar dėl 21%, ok?).

Čia tokia šiek tiek klaidinga "informacija" vaikšto, kai kalbama, kad PVM sumoka galutinis vartotojas. Tipo, visi kiti tarpinininkai tik perpardavinėja, ir PVM nemoka vienas kitam.

O realiai tai bulshit, visi moka, tiek tarpininkai, tiek galutinis vartotojas. Tačiau tarpininkai (paprastai) yra PVM mokėtojai, ir jiems suteikta teisė susigrąžinti sumokėtą PVM. Ir jei perki miltus, o iš jų iškepęs duoną parduodi - realiai sumoki PVM už miltus, tačiau atsiimi tuos pinigus iš galutinio vartotojo, o iš savo kišenės valstybei sumoki tik PVM nuo skirtumo tarp miltų ir duonos.

Tai ir yra tavo (kaip kepėjo) sukurta pridėtinė "miltų" vertė.
O mokestis nuo jos ir vadinamas PVM mokesčiu.