Tema: Re: Tai privalomas sveikatos draudimas?
Autorius: T:\)
Data: 2010-03-29 13:39:06
sutinku su VNO ir Silvano, kad draustis sveikatos draudimu reikia, taciau si susiklosciusi situacija yra tokia, kad geriau nesugalvosi jei nori valdzia nuvertsi ar masines riauses organizuoti :)

Visu pirma yra kelios sios problemos puses kurias as matau:
1. draudimas yra gerai jei susirgsi ir reikes tave gydyti. Mes nelabai zinome kuo sirgsime ir kiek tai kianuos, todel stengimasi sia nasta paskirtsyti visiems. Priedo stengiamasi, kad draudima turetu visi, siekaint kad paskui pagalba butu galima suteikti visiems. Tai kaip ir teisinga ir logiska. Tai vienintelis sios situacijos pliusas. Toliau minusai.
2. Visikas informacijos nebuvimas. Prisipazinkite kiek is jusu yra skaite visa ir +- gaudosi (arba bent zino paskutinius aktualius pakeitimus) gyventoju pajamu mokescio istatyme, privalomo sveikatos draudimo istatyme; ligos, motinystes... draudimo istatyme; pensiju istatyme, socialinio draudimo istatyme ar soc.draudimo fondo biudzeto rodikliu istatyme (kas idomu buten jame nusidoro imoku dydyziai) ir kituose. O juk sie istatymai ir ju taikymas faktiskai tiesiogiai susijes su kiekvienu is lietuvos gyventoju. Pas mus informacija buna tik tokia - "laba diena jus skolingas" Ir tai pranesama, jau po fakto kai vos ne delspinigiai kapsi. Paskui sukama galva kaip cia padaryti, kad zmones su sakem ir kirviais neateitu ir svelninti situacija. Is tiesu tai pvz prievole draustis buvo ir anksciau tik jos niekas nekontroliavo. T.y. grubiai tariant buvo istatymas, bet jo visi viesai nesilaike ir tai net pripazysta tie kas istatyma kure ir turejo ji vykdyti (ministerijos ir vmi). Teisa pasakius 2009 metu viduryje, kai jau istatymas galiojo puse metu, atejus su noru susimoketi tuos 72 lt/men, vmi ziurejo kaip i ateivi ir nelabai suprato ko tu nori. Tai jei darbuotojai konsultantai nezino, tai ka turejo zinoti eilinis pilietis? O juk dauguma galejo nubegti sausio men i darbo birza ir prisiregistroti ir butu buve draudziami valstybes. Bet va kadangi nesiregistravo, neprase privilegiju tai dabar kalti ir turis suimoketi :)
3. Jie zmogus nemokejo privalomo sveikatos draudimo jis buvo nedraustas ir jam medicinine pagalba nebuvo teikiama, nebent jis susimoka privaciai. Gal tik pirmoji butina pagalba butu suteikta. Taip, kad apie visokias klubo sanario operacijas, ar sirdies persodinimo nereikia pasakoti. Tam zmogui nebutu niekas ju dares, jei nebutu pries tai padejes pinigu ant lentynos arba spravkes, kad yra draustas. O dabar velgi atbuline tvarka ji priverstinai nori apmokestinti.
4. Kodel ziurima i 1 men laikotari. Jie pvz as dirbau du menesius, gerai uzdirbau tarkime kelis kartus daugiau nei metinis vidutinis du. Atitinkamai susimokejau dx mokesciu tame tarpe ta pati sveikatos darudimo 9 proc ir ne nuo minimalios o nuo dideles algos. Ir paskui as nedirbu likusius 10 menesiu. I darbo birza neinu, nes pasalpos man nereikia gyvenu is to ka uzdirbau. Galbut keliu kvalifikacija arba vel kaupiuosi ateinanciam dideliam uzdarbiui? Uz ka tokiam zmogui dar moketi po tuos 72 lt?
5. zmogus yra isvykes i uzsieni ir ten dirba. Moka mokescius ir budamas uzsienyje naudojasi uzsienio medicinos paslaugomis. Kodel jam reikia dar lt moketi? Is solidarumo gal - bet gal bukite geri praneskite zmogui apie tai metu pradzioje, o ne metams pasibaigus ir likus menesiui iki mokescio sumokejimo?
6. Kiek is jusu gali lengvai ir is atminties pasakyti ir isaiskinti kodel zmogui kas menesi teisetai taikant priklausanti npd, jis metu pabaigoje tampa skolingas valstybei uz neteisetai perdaug panaudota npd? Cia jie ka apie gyventoju pajamu mokesti.
6. Nera geresnes situacijos siekiant nuversti valdziai - tai pasakyti liaudziai, kad ji skolinga (o tas siuo metu vyksta su npd perskaiciavimais ir sveikatos draudimu). Parasykite pora starispniuku, kur vmi gazdinasi iseiskojimu ir anstoliais. Idekite pora kompentaru ir uzkelkite toki kaip p.Sustauskas ant backos su lozungu "valdzia vagia is musu". Kiek atsirastu tokiu kurie jam priestarautu ir tokiu kurie toki palaikytu? Kartais kyla mintis, kad arba konservai nesupranta ka daro ir drasiai lipa ant to pacio greblio, arba jie nekontroliuoja situacijos ir cia ju priesu darba :))))

T:)