Tema: Re: Fantastika
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-05-19 21:58:32
LIETUVOS RESPUBLIKOS

PREZIDENTO RINKIMŲ

ĮSTATYMAS

6. Išrinktu laikomas tas kandidatas į Respublikos Prezidentus, kuris pirmą kartą balsuojant ir dalyvaujant ne mažiau kaip pusei visų rinkėjų, gavo daugiau kaip pusę visų rinkimuose dalyvavusių rinkėjų balsų. Jeigu rinkimuose dalyvavo mažiau kaip pusė visų rinkėjų, išrinktu laikomas tas kandidatas į Respublikos Prezidentus, kuris gavo daugiausia, bet ne mažiau kaip 1/3 visų rinkėjų balsų.

7. Jeigu pirmą kartą balsuojant Respublikos Prezidento rinkimuose nė vienas kandidatas nesurinko reikiamos balsų daugumos, po dviejų savaičių nuo rinkimų rezultatų paskelbimo dienos, sekmadienį, šio įstatymo nustatyta tvarka rengiamas pakartotinis balsavimas dėl dviejų kandidatų į Respublikos Prezidentus, gavusių daugiausiai balsų pirmą kartą balsuojant. Pakartotinio balsavimo datą Vyriausioji rinkimų komisija paskelbia kartu su pirmojo balsavimo galutiniais rezultatais. Per pakartotinį balsavimą išrinktu laikomas kandidatas į Respublikos Prezidentus, surinkęs daugiau balsų.

Taigi, bent jau dėl Prez. rinkimų nematau kažkokių pakeitimų (nuo 1997 metu) dėl balsuojančiųjų skaičiaus. Gal čia apie Seimo ar savivaldybių rinkimus tu girdėjai - tų netikrinau.

Anyway, vat jums dar vienas gudrus klausimas. Pagal įstatymus, Prezidento rinkimai įvyko, jei balsavo VIENAS rinkėjas. Ar visgi 0? Anyway, klausimas toks: jei balsavo tik vienas rinkėjas visoje Lietuvoje, o yra daugiau nei 2 kandidatai, tai kaip bus parenkamas antras kandidatas antram turui? (pirmas kandidatas antram turui tikriausiai bus tas, kuris gavo tą 1 balsą, NEBENT rinkėjas balsavo, tačiau netyčia sugadino biuletenį, ir balsas neužskaitomas). Taigi. Hipotetinė situacija, bet įstatymais neapibrėžta. :)) Įtariu, pritaikius Seimo rinkimų įstatymą, parinktų pagal amžių (vyriausius).

Johnas