Tema: Re: Giros gamyba. Neužsigazavo.
Autorius: Audrius
Data: 2016-07-31 22:51:02
> Nu aš darau taip:
> kepaliuką Senolių duonos suraikau ~7mm riekelėmis.
> Įkaitinu orkaitę iki 215oC, pašaunu du tinklelius (nu kaip skarda bet grotelės). Temperatūra krenta, laukiam. Po 20 minučių išimu viršutinį tinkliuką riekelių, po 25 min - kitą.
> Per tą laiką užverdu 10 ltr vandens.
> Sumetu riekeles.

Ar ne perdaug duonos 10 čiai litrų vandens?

> Kai viskas atvėsta iki 35oC išgriebiu riekeles, nukošiu ir papildau vandens iki 10 ltr. Supilu 600g cukraus, saują razinų ir  14g sausų Sauda mielių. Čia būna apie 22 val vakaro.

Visada pilu apie kilogramą cukraus ir apie 30-40 gramų šlapių mielių. Niekada neteko matyti blogo rezultato.

> Ryte nugriebiu putas (tiksliau kažkokius putėsius) ir palieku iki vakaro.
> Vakare nugriebiu likusias putas, pilstau į butelius ir kišu iškart šaldytuvan.

Razinas dėk sausas į butelius po 3-5 razinas. Matai, razinos paviršiuje būna nuosavos vyno mielės ir jos padeda užsigazuoti girai jau uždarius butelius.

> Tai vat tris kart viskas buvo gerai, o paskutinį kartą kažkaip nesureagavo.

Neištirpes cukrus - lygu nesaldinta misa ir mielės mumiro iš bado.

> Pagrindinis skirtumas:
> visą laiką naudodavau UAB "Baltasis pyragas" "Bemielė juoda duona nukainuota", paskutinį kartą "Garliavos duona" gamybos "Senolių duona". Su senolių duona geriau gavosi paruošti misą, su bemiele geriau gaudavosi rūgimo procesas. Bet, jaučiu, duona negalėjo įtakos turėt.

Visada naudoju garliavos senolių, visada gerai. Ir nesvarbu ar kepintum šviežią duoną, ar skrudintum džiovintą. Sakyčiau jog iš degintos šviežios duonos gaunasi skanesnė gira, tik aš riekutes pakepinu beveik iki juodumo, perlaužus riekutę, viduje ruda. Gira gaunasi tamsiai ruda ir skonis toks geras, dar kmynų ir mėtų įdedu į misą.

SKANAUS