Tema: Re: Ekologisku produktu parduotuves Vilniuje ?
Autorius: eSSas
Data: 2014-03-14 16:10:55
On 3/14/2014 3:57 PM, ig wrote:
> radau toki idomu dalyka pas amerikonus:
>
> http://www.fda.gov/food/ingredientspackaginglabeling/foodadditivesingredients/ucm328728.htm
>

> tipo, kad vargu ar 3g suvartosi, iprasta papildomo MSG doze (per diena?)
> yra maziau nei 0,5g. Tai cia pagal mane kazkaip labai mazai, tos pacios
> druskos  manau tikrai daugiau nei puse gramo eiliniam meniu... tai ar jo
> isties tiek mazai reikia (ir svarbiausia tiek mazai dedama) ar cia
> kazkas priburta ?

Visų pirma, minimas bendras kiekis yra 13 g (o ne 3). Iš kur skirtumas
nuo 0,5 g? MSG yra gliutamo rūgšties natrio druska. Gliutamo rūgštis -
viena iš 20 kanoninių aminorūgščių. Greta to, kad yra privalomas baltymų
komponentas, šita rūgštis atlieka labai svarbias (nepakeičiamas)
funkcijas ląstelės metabolizme. Gliutamato anijonas ląstelėje -
labiausiai paplitęs anijonas, ir jo yra absoliučiai visame maiste, kuris
sudarytas iš ląstelių. Štai iš jų tie 13-0,5=12,5 g ir ateina. O
užbarsčius MSG daugiau, skonio iš esmės nepadaugės. Beje, grynas natrio
gliutamatas praktiškai beskonis, skirtingai nuo valgomosios druskos.

Greta to, gliutamatas yra neuromediatorius, ir tam tikruose neuronuose
signalai perduodami būtent jo pavidalu

S.

>>> Hmmm... man kazkaip maximoj mazokai pasudyta mesa, as ruosdamas dedu dar