Tema: Re: ka daryti su per saldziu obuoliu vynu
Autorius: Povilas
Data: 2009-11-12 11:12:16

"heilandzack" <nereikia@spamo.man> parašė naujienų
news:hdf40i$h89$1@trimpas.omnitel.net...
> man ir taip buvo kai persaldinau. Vis bandžiau mielių įdėt, bet dieną
> intensyviai paburbuliuoja ir nustoja, tada praskiedžiau ir įsivažiavo.
> Man atrodo kiek praskiesk sultim ar vandeniu ir įdėk mielių, turėtų
> isivažiuoti. Tik su pirktinėm vyno mielėm gausi stipresnį vyną iki
> keliolikos  laipsnių. Su natūraliom kur ant obuolių būna, jei pasiseks max
> 8 laipsnius gausi.

Na, tik nereik taip nusikuklint su tais laipsniais! Vyneli pats gaminu nuo
pilnametystes, o dalyvaudavau jo g-je nuo vaikystes, todel siek tiek tame
procese gaudausi. Ir turiu grechamiera, kuris parodo kiek tu laipsniu is
tikro yra,o nereikia skaiciuot pagal cukringumo formules.
Siemet staciau 3 rusiu vyna pas save :
1. Agrastu pastaciau apie rugpjucio pradzia ir tas vis dar burbuliuoja
aktyviai. Tiesa I ji esu dejes lenkisku kulturiniu mieliu, bet ju galiojimo
terminas buvo pasibaiges bene 2003 metais, tai ar ten jos ka padejo ar ne
sunku sprest. Bet kai nupildinejau nuo nuosedu, pamaatavau laipsniukus -
12-13 vol. Bendroje sumoje cukraus I ji buvo ideta paie 2.5 kg ant 25 ltr
indo.
2. Juoduju serbentu + kazkoks tai serbento/agrasto hibridas. Sitas irgi gavo
tu paciu mieliu + apie 2.5 kg cukraus ant 20 ltr indo .Sitas jau senai
nustojo burbuliuot ir yra beveik pilnai nuskaidrejes.Jo stiprumas net 14-15
vol.
3. Vynuoginis vynelis is noname (itariu kazkas is Izabela serijos) kaimyno
sodo vynuogiu. Cukraus dadejau gal apie 1 kg ant 15 ltr indo ir dejau
pirktiniu www.medeja.lt mieliu. Tos mieles suvalge visa cukru ir nuskaidrino
vyna max per 3 savaites. Bet vat stiprumas, turbut isejo per vamzdeli su
burbuliukais ir vynelio stiprumas tesiekia 9-10 vol. Todel gavo restart
mieliu + siek tiek cukraus ir toliau bando letai burbuliuot.

O rusyje padariau inventorizacija ir pamatavau skirtingu ,anksciau gamintu ,
vynu stiprumus. Anie vynai tikrai gaminti be jokiu kulturiniu mieliu, nes
neturejau is kur ju paimt, bet vietoje ju buvo metamos razinos I rugimo
inda. O stiprumas ju svyruoja tarp 12-15 vol.

O  kaimynas gamina kasmet apie 100 ltr ir daugiau vyno ir as ji dazniausiai
buna daug obuoliu vyno .Esame pas ji matave jo vynu stipruma ir turiu
pasakyt,kad ne tokie jau jie ir bezabydni - stiprumas svyruoja apie 12-13
vol, o senesni turi ir visus 15 vol.