Tema: Re: sposai su elektra
Autorius: Levas
Data: 2012-06-29 18:45:03
Negalima "palaidu" laidu... nebent abu galai palaidi. Jei yra "tarpine stotele", privalomas tikras izeminimas.

Musuose (LESTO) sistema yra TN-C (keturi laidai, trys fazes ir PEN)

Namuose pas mus TN-S (5 laidai, trys fazes, N ir PE).

Prejimas is vienos i kita, arba TN-C-S sistema:

Ivade, kur skaitliukas, kalamas izeminimas ir sujungiama PEN, N ir PE laidai. Izeminimo varza ne daugiau 30 omu. Toliau eina 5 laidai ir NIEKUR PE su N nesijungia. Jei reikia (jei ilgas atstumas tarp tikro izeminimo) kalamas naujas izeminimas kuris jungiasi prie PE. Cia izeminimo varza ne daugiau 10 omu.

Cia pagal egzo medziaga ir rodos "Elektros Irenginiu eksplotavimo saugos taisykles", galioja nuo 2005 metu. (Gal jau yra ir naujesne redakcija)

Tai yra istatymas ir jis privalomas VISIEMS.

Dabar apie fotke: nesimato ar yra tikras izeminimas. Toliau L1, L2, L3- jungiasi su L1, L2, L3. Taip ir sujungta. Tik per bliat kazkokias rozetes. Desines rozetes melynas laidas (PEN) sujungtas su zeme! O ne su N kaip kitoje rozeteje...

O poto pizda. N is juodo eina i rozetes ir VISKAS! PE is juodo i korpusa. Jei tai butu laikinas statybinis, tai ZJB, kaip ir gerai.

Bet isejimas i nama, baltas laidas. N pajungta i korpusa (pizda), PE- ore, dviguba pizda.

Jei tai butu mano dezute, ir butu tikras izeminimas joje, daryciau taip:
1) isitikinciau, kad LESTO spintoje padaryta viskas teisingai (fazes dzin, PE+N+izeminimas), 99% kad taip ir yra.
2) sitoje dezeje mesciau naxui tas juodas rozetes. Blia, europoje gyvenam, IP20 kieme jungia tik alkoholikai statybininkai is tarybinio kaimo.
3) pastatyciau ant DIN begelio 5 kontaktu rimta sujungima laidams su varztais.
4) sujungciau L1-L1, L2-L2, L3-L3, N-N, PE-PE+korpusas.
5) jei reikia, nupirkciau raudonai-baltas, 5 poliu, 16A rozete(s) ir jas pajungciau atitinikamai.
6) jei reikalingos tos baltos rozetes irgi jas pajungciau prie Lx, N, PE.
7) duociau pizduliai kas sujunge. Ir paprasyciau kad parodytu savo elektriko pazymejima. Poto ji atimciau (jei turi) ir suplesyciau.

--
Bye, Levas