Tema: Re: Navicko "dangoraižio" afiora
Autorius: RaR
Data: 2009-11-25 15:53:13
Karteliniai susitarimai yra antimonopoliniu tarnybu reikalas. Aisku, LB
galetu inicijuoti ta tyrima. Bet sunkiai itiketina kad tas marzos pakelimas
yra kartelinio susitarimo pasekme. Juk visai neseniai bankai tarpusavyje
lenktyniavo kas labiau sumazins ta marza, perpirkdavo vienas is kito
paskolas. Greiciau tai leme nepasitikejimas Lietuvos ekonomikos
perspektyvomis, ir ypac NT turto kaina. Gal ir galima administraciniu budu
nustatyti ta marza ar jos lubas. Bet negalima banku priversti skolinti jei
jie to nenori. Jei negales manipuliuoti marza, bankai gali pareikalauti
kokiu garantiju ar kitaip paveikti paskolu kaina. Ir aplamai tokie musu
politiku ir zmoniu vartojami terminai kaip "virspelnis", bandymas reguliuoti
kainas ar gaunama pelna man kvepia ne rinkos ekonomikos mastymo palikimu.
Netgi reguliauojant monopoliju pelnus reikia viska gerai pasverti, nes gali
sustabdyti bet kokias investicijas ir modernizacija.