Tema: Re: Q: CB esmisija vs. pinigų padirbinėtojo
Autorius: RaR
Data: 2011-08-12 20:42:31
Apie panašias problemas jau daug kalbėjome, diskutuodami apie anarchiją
vs. valstybę. Valstybės įstatymai galioja dėl paprastos priežasties -
didžioji visuomenės dalis jiems aktyviai ar pasyviai pritaria, nenori ar
nesugeba pasipriešinti. Bet kuriuo atveju du gyveni valstybėje ir
kažkokioje bendruomenėje, ir tu negalėsi išvengti tos visuomenės
taisyklių. Viską, ką gali padaryti - tai bandyti įtikinti ar priversti
tą visuomenę priimti tau priimtinas taisykles.

O dėl asmeninės-moralinės pozicijos, tai visiškai sutinku su tavimi.
Atsakingas žmogus privalo ją turėti, tu gali bandyti nesilaikyti kai
kurių įstatymų ar visuomenės nuostatų, nors ir žinodamas, kad už tai
gali susilaukti kažkokios bausmės. Pvz. jei Lietuvos įstatymai tau
staiga leis ar netgi lieps žudyti ir plėšti žydus, lenkus ar rusus, tu
galėsi tai visiškai legitimiai daryti esamų įstatymų rėmuose. Bet
pasikeitus valdžiai negalėsi pasiteisinti tuo, kad tiesiog veikei pagal
tuo metu veikusius įstatymus ar netgi vykdei įsakymus. Žodžiu,
bendražmogiškos, moralinės nuostatos, jei jas turi - pirma, o įstatymai
- tik jei su jomis nesikerta.