Tema: Re: Q: CB esmisija vs. pinigų padirbinėtojo
Autorius: RaR
Data: 2011-08-12 17:05:13
>>> Kur link suku - tarkime jeigu turime 2% infiliaciją, tai atsiprašant, kuo ji IŠ ESMĖS skiriasi, jei buvo sukurta CB fiatmoney quantative easing nuo tos, kurią atspausdino pinigų padirbinėtojas?


Tuo metu, kai pinigai patenka į rinka, iš esmės niekuo nesiskiria. 
Skirtumai pastebimi tada, kai reikia mažinti pinigų kiekį. CB pinigų 
kiekį didina ką nors už juos pirkdamas ir tai saugodamas - savos ar kitų 
vyriausybių obligacijas, užsienio valiutą, auksą ir t.t. Taigi, CB gali 
efektyviai sumažinti pinigų kiekį rinkoje visa tai pardavinėdamas. 
Padirbinėtojas gi į rinką paleidžia pinigus, nepadengtus jokiais 
rezervais. Na, jeigu jis už padirbtus pinigus kauptų kažkokį turtą ir 
reikalui esant mažintų infliaciją jį pardavinėdamas už savo išleistus į 
rinką padirbtus pinigus, tuomet jis tikrai veiktų kaip CB.



>>> Arba kitas įdomus klausimas - ar įmanomas veikiantis modelis (t.y. negriaunantis ekonomikos), kada vienoje valstybėje yra du arba daugiau CB su nepriklausomomis emisijos teisėmis, ir tarkime jie negali susitarti tiesiogiai, o yra priversti komunikuoti tik per rinką. Nežinau, ar toks modelis automatiškai negravituotų į 1'o CB modelį dėl paskatų spaudimo, bet manau verta padiskutuoti.


Žiūrint apie kokias CB funkcijas šnekame. Jei pinigų kiekio didinimą - 
mažinimą - galėtų veikti ir keli. Tik tai nereikalinga, nes vis tiek 
reikėtų susitarti dėl to, kokia reikšme tą pinigų kiekį didinti - 
mažinti. Jei nesusitartų - visada laimėtų tas, kuris norėtų daugiau tą 
kiekį padidinti ar mažiau sumažinti. Juk prigaminti naujų pinigų CB gali 
praktiškai begalybę, o išimti jų iš rinkos negali daugiau, nei turi 
sukaupęs rezervų. Jei leistų skirtingus pinigus - tada jie abu nebūtų CB.

Jei kalbėsime apie bankų reguliavimo funkciją - tai čia tas pats kas 
turėti dvi vyriausybes, du premjerus ar du prezidentus.