Tema: Re: Vertimai, jų kokybė ir nuosavybė :)
Autorius: Rimas Kudelis
Data: 2017-01-20 14:17:57
2017-01-19 16:29, No-Name rašė:

> Tikslas buvo web aplikacijų vertimo problemos. Būtent šios aplikacijos
> reikalauja nemažai dėmesio dėl spartaus tobulinimo ir apskritai tai
> spraga. Žinoma visiškai nereklamuota ir neforsuota. Buvo gi lietuvybe
> -org-(ė)lt, AKL ir nebuvo jokio tikslo kažką papildomai reklamuoti, juo
> labiau, kad kažkokia tai konkurencija ir taip jautėsi ;)

Tai lietuvybė.lt ir dabar yra. Tik mažai norinčių ten ką nors parašyti.
Jei atsirastų norinčių rašyti ar apskritai tą svetainę kuria nors
kryptimi vystyti vystyti, galite kreiptis į mane. :)

> Manyčiau tas ūpo nebuvimas ar kažkokie tai nusistatymai ir pristabdė
> procesą. Su problemomis kaip tik reikia lįsti į viešumą, kad visi matytų
> jog kažkas vyksta. Ir geriausia tas problemas spręsti ten, kur matosi.

Tiesiog manau, kad vertėjai yra pasiskirstę grupelėmis pagal konkretų
produktą ar jų grupę, o visi kartu tarpusavyje bendrauti liko tik
senbuviai. Gal taip bent iš dalies yra ir dėl to, kad senbuviai nematė
reikalo nukreipinėti naujokus į grupes, kuriose nevyksta diskusijos, ir
taip pamažu gavosi užburtas ratas, kad tose grupėse nebendraujama, nes
nėra klausimų, nėra klausimų, nes nėra naujokų, nėra naujokų, nes niekas
jų nenukreipia, o naujokų niekas nenukreipia, nes tose grupėse
nebendraujama.

Kita vertus, gal kai kuriais atvejais ir patys vertėjų kolektyvai
daugmaž nusistovėjo, įprato prie konkrečios terminijos ir jiems kyla
nedaug klausimų. O kai kuriais kitais atvejais galbūt bendravimas grupių
viduje normaliai techniškai nerealizuotas, tad net ir nuolat kintančiame
kolektyve jis tiesiog nevyksta.

Ta proga papildžiau https://launchpad.net/~ubuntu-l10n-lt aprašymą
keletu nuorodų, viena kurių veda į konf.lt konferencijos prenumeratos
tinklalapį. :)

> Paklausus gatvėje apie AKL ar daug kas atsakys kas tai? Na geriausiu
> atveju "alaus klubas" ;)
> Aš asmeniškai daug daugiau tikėjausi iš šio judėjimo. Iš esmės jau 13~
> metų praėjo, o kaip dauguma naudojo windozę, taip ir toliau naudoja.

Čia tema atskirai diskusijai. AKL jau ne vienerius metus merdi, nes
organizacijai paprasčiausiai trūksta aktyvių, turinčių noro, laiko ir
energijos kažkam veikti narių. Jeigu turi minčių, kaip tai pakeisti,
arba pats esi toks, gali kreiptis kad ir į mane ir tapti AKL nariu. :)

> Visą laiką sakiau, jog amoralu vaikus mokykloje mokinti naudotis
> komerciniu produktu, kurį pilnai gali pakeisti atviro kodo įranga. Tai
> yra Microsoft mokami pinigai už produktą, ir dar papildomai švaistmi
> pinigai vaikų mokymui. Čia nusikaltimas...

O čia dar kita tema. Aš jau seniai sakiau ir turbūt dar ilgai sakysiu,
kad mokykla neturi mokyti „Microsoft“ produktų“, „Apple“ produktų“ ar
„Atviro kodo produktų“, bet turi suteikti įgūdžius naudotis ir kurti
kompiuteriu apskritai. Juk nėra tokio didelio skirtumo tarp tų
operacinių sistemų, kažkiek skiriasi tik jų sąsaja, bet principai visur
tie patys.

Iš kitos pusės, mano asmeninė patirtis pastaruoju metu yra tokia, kad
„Linux“ (kaip ir kai kuriuos kitus atviro kodo produktus, kuriais
naudojuosi) kartais norisi išmesti iš kompiuterio su trenksmu. Aš turiu
gal prieš septynerius metus pirktą „Dell“ laptopą su „Xubuntu“, ir iki
šiol nežinau, ar po hibernavimo jis pabus be problemų. Nes vat kartais
pabunda ir viskas veikia, o kartais pabunda ir gaunu juodą ekraną, nes
kažkur kažkas suveikė ne taip, kaip turėjo. Rezultatas – prie tekstinio
terminalo prisijungti galiu, o grafiniame paprasčiausiai nieko nematau.
Matant, kaip dešimtmečius nesugebama išspręsti tokių rodos esminių
dalykų, kaip patikimas kompiuterio užmigdymas ir prikėlimas, darosi
labai pikta, matant, kiek daug laiko ir energijos AK programuotojai
švaisto, nepriklausomai vienas nuo kito kurdami tik visokiais mažmožiais
besiskiriančius produktus, pavyzdžiui, teksto redaktorius, arba
forkindami visą „Gnome“ aplinką su visa paveikslėlių žiūrykle, teksto
redaktoriumi ir net archyvų išskleidimo programa vien dėl to, kad
(paprastai tariant) jiems nepatiko Gnome 3.0 start meniu. Ir jiems
nesvarbu, kad 1) trečias gnomas netrukus pridėjo galimybę susigrąžinti
„klasikinę“ aplinką ar kad 2) yra tokios aplinkos kaip XFCE, LXDE,
„Cinnamon“ ir tikriausiai dar dešimtys kitų, kurių veikimas turbūt
kokiais 90% atitinka „Gnome 2“ veikimą.

Su tokiomis tendencijomis visas šis atviro kodo judėjimas darosi kažkuo
panašus į šiuolaikines Vilniaus Kaziuko muges – lyg ir daug ploto, lyg
ir daug pasirinkimo, lyg ir turėtų būti „liaudies meistrų“ susibūrimas,
bet kai nusprendi per jį prasieiti, tai pamatai, kad pasirinkimą sudaro
daugybė visokių beveik vienodų niekniekių, viena ir ta pati žolininkė,
sūrininkė ar bitininkas sugeba turėti penkis stendus su tomis pačiomis
prekėmis skirtingose mugės vietose, dešros ir lašiniai mugėje tie patys,
kaip „Maximoj“, kainos jei ne didesnės, tai tokios pat, o stendus su
tikrais vienetiniais „peliukais“ turbūt galėtum suskaičiuoti ant vienos
rankos pirštų. Liūdnu ir tiek.

> O dėl el. pašto konferencijų, tai pas mane jos krito į atskirą katalogą,
> po to lyg ir dingo ir tik va dabar patikrinau kodėl - senas el.pašto
> adreso subdomenas buvo panaikintas, nes domeno savininkas sugalvojo
> kitaip. Čia ne esmė, esu paprasčiausiai įsitikinęs kad tik stabilaus
> forumo forma su papildomais straipsniais yra tinkama švietimui.

Na va, reikėjo anksčiau patikrinti.

O šiaip geriausia forma turbūt būtų forumas, usenet ir el. pašto
konferencija viename. Tai pala, tai kaip ir gūgl grupė gaunasi. :)

Rimas