Tema: Re: Papliurpiam apie MINI ITX
Autorius: Remigijus
Data: 2018-01-11 14:20:04
Didelė klaida manyti, kad RAID'e yra duomenų kopija. RAID'as generuoja
parity. Jis veikia tik su sąlyga, kad visi kiti diskai yra tvarkoj.
Kiekvienas papildomas diskas smarkiai sumažina RAID5 patikimumą.
Mano nuomone Raidą galima naudoti tik softwarinį, kuris veikia virš
failų sistemos ir nesurašo failų gabaliukais į visus diskus.
Manau kad tikrai daug patikimiau kartais tūpai perrašyti svarbius
duomenis į kitą diską nei naudoti RAID 5.

Aš pats naudoju Snapraid. Bet jis tikrai ne visiems gyvenimo atvejams.
Ir visiems jo tikrai nerekomenduoju. Ir ypač nerekomenduoju žmonėms,
kurie neturi laiko jo prižiūrėti.

Snapraid privalumai
1. Dirba virš failų sistemos (galima naudoti skitringų dydžių diskus)
2. Rankinis parity perskaičiavimas (darai kai tau to reikia)
3. Parity yra rašomas į failą (jei didesnis diskas nei kitas didžiausas,
tai galima tą vietą naudoti nesvarbiems duomenis (backupams ar downloadams)
4. Restorinant galima rinktis direktorijas ir failus. (Praverčia
restorinant į mažesnį diską)
5. Galima atkurti ištrintus failus.
6. Nugriuvus iškart 2 diskams prarandami duomenys esantys tik tuose
dviejuose diskuose, o ne visam masyve.

Trūkumai:
1. Nugriuvus diskui nerekomenduojama trinti duomenų iš kitų diskų. (nėra
mechanizmo tam sulaikyti)
2. Nugriuvus diskui automatiškai neatkuria duomenų iš parity failo. O
kaip žinia namie retas kuris turi spare diską, tai kol atvažiuoja diskas
reikia sėdėti be dalies duomenų ir dar tuo metu negalima trinti.
3. Parity perskaičiavimas sujungtas su scrubinimu, dėl to lėtokai dirba.
4. Tarp sinchronizavimu įrašyti duomenys neturi parity.