Tema: Re: Gal patarsit, ką iš Sci-Fi paskaityti (LT kalba, popierinis variantas)
Autorius: bullka
Data: 2009-03-25 07:36:00
"mindE" <someone@microsoft.lt> wrote in message
news:gqbiri$73v$1@trimpas.omnitel.net...
> Klausimas ne tik tau, klausimas visiem kam įdomu:)
> Aš, perskaitęs Eridano išleistas dvi Žiedinio pasaulio knygas, irgi

Ar žiedinis pasaulis ir žiedinio pasaulio inžinieriai yra susiję ar ne? T.y.
neberandu Žiedinio pasaulio (nebent čia
http://www.sena.lt/fantastika/niven_larry-ziedinis_pasaulis/487), tačiau
Inžinierių yra nemažai kur pirkti. Galvoju, ar pakaktų tik Inžinierius
perskaityti ar ne?

Ir ar verta ta knyga? Kažkaip man patinka žemiška Sci-Fi, nes keliauti
kosmose - na kažkaip žiauriai nerealu :) T.y. ar labai tie žiediniai
pasauliai atitolę nuo realybės ar ne? Pvz Gromovo "Feodalas" - lyg ir ne
žemėje vyksta veiksmas, bet viskas taip buitiška ir žemiška. Kitas pvz
"Tūkstantis ir viena naktis" - pusė knygos veiksmas vyksta kosmose ir jau
kažkiek man pradeda tapti nebelabai realu :)

> neberandu sf, kuri mane pradžiugintų:) Reiškias, Žiedinio pasaulio idėja,
> tas naujas, moksliškai argumentuotas pasaulio modelis lyg ir atitinka
> "unikalumo" faktorių, kuris SF knygą padaro išskirtine. Analogiškai yra ir
> su Sąmonės parazitais, kuriuos skaičiau kiek anksčiau, tas
> psichologinio-dvasinio pasaulio modelis irgi niekur iki tol nesutiktas,
> unikalus.

Ar tikrai ta knyga tokia cool? :) Paskaitom atsiliepimus
http://www.patogupirkti.lt/book/book_all_comments.asp?isbn=9789986972235. Du
atsiliepimai totaliai neigiami. Tai klausimas ar tie, kurie vertino 5
žvaižgdėm nedarė tai dirbtinai?

Bet kokiu atveju - manau paimsiu tą knygą. Įdomu ar akropolyje ji būtų ar
ne.

> Reiškias, idėja yra svarbu:)
> Tiesa, Žiedinis pasaulis perskaitytas nesenai, o po jo pasiėmiau P.J.
> Farmer "Lavalitinį pasaulį" ir L. Watt-Evans "Tamsiosios pusės miestą".
> Šūdas, vienareikšmiai. Turiu omenyje - net nesugebėjau perskaityt pirmų 50
> puslapių - nei vienos, nei kitos. Kas mane keistai nustebino, beskaitant
> Tamsiosios pusės miestą, kad aš netoleruoju moters pagrindinės herojės
> vaidmenyje, ta prasme - jaučiu kad tik dėl to numečiau šitą knygą ir
> velniai žino kada ją bepabaigsiu.
> Reiškias Herojus yra svarbu:)

Man irgi labai svarbus herojus. Pvz paskutinių skaitytų knygų (Murakamio
avies medžioklė, Lukjanenkos juodraštis, Gromovo feodalas) - herojai
paprasti žmonės ir tokie ganėtinai linkę į bajerius, ironiją, kandumą ir
pan. Kartais net humorą. Pvz man tokie herojai atrodo herojiškiausi, O ne
superhero tipo žmonės.

> Dar be galo svarbi yra knygos pabaiga, finalas. Čia kartais norisi
> absoliutaus aiškumo, kartais akivaizdžios galimybės tęsiniui:). Žinau kad
> nesugebėsiu apibūdinti kokia ta pabaiga turi būti, bet ji turi būti
> teisinga. Todėl man dažniausiai patinka serijos, ir čia verta prisiminti

Na aš turiu kelis svarbius kriterijus pabaigai (beje dažnai lieku
nusivylęs):

Turi būti super krūtas paskutinis sakinys. Tai gali būti pasakyta herojaus,
arba tiesiog autoriaus koks sakinys. Bet turi būti intriguojantis sakinys,
arba viską atskleidžiantis, arba užduodantis mįslę (bet labai aiškią, kad
nebūtų nesusipratimų) ir pan.

SPOILER
Pvz Gromovo tūkstantis ir viena diena: paskutinis sakinys: "9 valandos iki
pamainos pabaigos, 4 savaitės iki barjero kontakto su cerera, 7 su puse
mėnesio iki pasaulio pabaigos. Reikia suspėti". Kalba ėjo apie darbininkus
dirbančius juodą darbą. T.y. pasaulio pabaiga neišvengiamai ateina, o
darbininkas galvoja kaip čia "daugiau detalių pagaminus" ar kažkas panašaus.

> ankstesniame poste nepelnytai pamirštos N. Asherio Kormako serijos. Ji
> tikrai verta dėmesio. Taigi, teisingos knygų pabaigos irgi yra svarbu, nes
> visi žinom kokiu būdu galima pagadinti medaus bačką:)
> Dėl technologijų jau rašė bulka, reiškias jos yra svarbios:)
> Nu jei kas dar ką pridurtų, būtų įdomu paskaityt, man alus jau pasibaigė,
> eisiu miegot:)
>
> --
> mindE
>
> "Toxis@ze_yvil_place" <tox@work.ble> wrote in message
>>> C. Wilson Sąmonės parazitai 1967, L. Niven Žiedinis pasaulis 1970-2004,